در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

ابلاغ ضوابط مقابله با آلودگی شناگاه‌ها؛ به‌زودی/ ممنوعیت مشروط شنا

مدیرکل دفتر آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از ابلاغ ضوابط مقابله با شناگاه های آلوده طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در سال جاری اگر اقدامات کنترلی برای شناگاه‌های آلوده موثر نبود و میزان آلودگی کنترل نشد، در شناگاه‌های آلوده ممنوعیت شنا اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۵۱۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ضیاءالدین الماسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه ضوابط تفکیک بین شناگاه های آلوده و سالم ضوابطی تدوین است، گفت: آلودگی شناگاه های سواحل کشور به ویژه سواحل استان های شمالی یکی از حساسیت های سازمان محیط زیست قرار دارد که برای این مسأله ضوابطی تدوین شده و طی روزهای آینده ابلاغ می شود.
مدیرکل دفتر آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پایش شناگاه ها اظهار داشت: در سال 93 پایش شناگاه ها به صورت فصلی انجام می شد اما در سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده پایش به صورت ماهانه انجام شده است.
وی درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای کنترل آلودگی ها نیز توضیح داد: از سال جاری قصد داریم اگر اقدامات مدیریت شناگاه ها برای کنترل آلودگی ها اثرگذار نبود در شناگاه های آلوده ممنوعیت شنا اعلام کنیم.
آلودگی 28 شناگاه در سواحل خزر
الماسی در ادامه به تعداد شناگاه های آلوده در سواحل خزر اشاره کرد و گفت: در بررسی های انجام شده برای یکسال پایش مستمر در طول سال 94 از مجموع 45 پایگاه پایش در استان مازندان 16 شناگاه، از 20 شناگاه در گیلان 10 شناگاه و از 3 شناگاه پایش شده در استان گلستان 2 شناگاه آلوده بوده است.
وی اضافه کرد: در واقع طی سال گذشته حدود 70 شناگاه ساحلی در سواحل خزر مورد پایش مستمر سازمان قرار گرفت اما در سال 93، 61 ایستگاه مورد پایش قرار گرفته است.
افزایش تعداد پایش شناگاه‌ها
به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تعداد شناگاه های آلوده در سال گذشته و در مقایسه با سال 93 افزایش نیافته اما تعداد پایش این شناگاه ها افزوده شده است و فرایند در سال جاری نیز ادامه می یابد.
الماسی تصریح کرد: در سال جاری مدیریت شناگاه ها که مجموعه وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شهرداری استان های شمالی می شود با ابلاغ ضوابط کنترلی آلودگی، وارد فرایند کنترل شناگاه ها می شوند.
به گزارش پانا، آلودگی‌های دریایی با منشأ فعالیت‌های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی‌های ناشی از پساب‌های انسانی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی باعث آلودگی شناگاه‌ها به ویژه در نوار ساحلی شمال کشور می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار