آموزش جوانان تقویت کننده خانواده و جامعه است/روابط خارج از عرف مضر است

در جامعه امروز تعامل زن ومرد اجتناب ناپذیر است ،دختران درمحیط های کاری وتحصیلی حضور پررنگ تری دارند وهمین مسئله می تواند زمینه ساز تعامل های نزدیکتر شود،دوستی دختر وپسر ارتباطی که بین دو جنس مخالف وجود دارد ودر آن رابطه محبت،عشق وعلاقه وجود دارد واز طریق دیدار های مخفیانه ،تلفنی و... ایجاد که از اطرافیان پنهان شود.

کد مطلب: ۵۱۲۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان چهارمحال وبختیاری درگفتگو با خبرنگار پانا در شهرکرد گفت: دردنیای مدرن کنونی وعصر ارتباطات،انکار وکنترل رابطه بین دختر وپسر امری محال و دور از واقع بینی است.
عبدالرضا علی محمدی با بیان اینکه مشکلات مالی و شرایط سخت ازدواج در جامعه ما ازعوامل مهمی هستند که سبب فرار پسران از ازدواج شده است گفت: اغلب جوانان به ازدواج نگاهی منفی دارند از این رو چون زن ومرد نیاز به جنس مخاف دارند وامکان ازدواج برایشان سخت است دست به روابط پنهانی وناسالم می زنند.
وی افزود: دوستی یک واژه ای است طبیعی و 90 درصد دخترها تصور میکنند که دیدگاه پسرها همانند آنهاست واین دوستی به ازدواج ختم می شود درحالی که پسرها در دوستی ها به هوس و غریزه جنسی خود بیشتر بها می دهند.
علی محمدی خاطر نشان کرد: درجامعه کنونی با وجود مشکلات اجتماعی سه نوع رابطه بین گروه های غیر همجنس وجود دارد که دردسته سوم منجر به روابط نامشروع،تجاوزهای گروهی به دختر ودرنهایت قتل می شود.
وی یادآورشد: به دلیل اینکه آمار دوستی های دخترو پسر بالا رفته است باید در سنین بلوغ آموزش های لازم با رعایت موازین شرعی به دختران وپسران داده شود تا آنها را ازخطرات وآسیب های اجتماعی آگاه ساخت.


علل افزایش روابط دختر وپسر
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری تسهیل روابط دختر وپسر،توسعه وسایل ارتباطی جمعی،بالارفتن سن ازدواج،بیکاری وفرد گرایی را از مهم ترین مشکلات عمده در علل افزایش روابط دختر وپسر دانست.
علی محمدی گفت: فرزندان ما بیشتر شبیه جامعه هستند تا والدینشان، وتضاد بین والدین وفرزندان به خوبی قابل مشاهده است ،ازاین رو فرزندان نیاز های عاطفی خود را درجنس مخالف جستجو می کنند وبه یکدیگر روی می آورند.
وی نبود مستحکم بودن بنیان خانواده،عدم آموزش صحیح والدین به فرزندان در برخورد با جنس مخالف،محدود کردن بیش از حد فرزند و سختگیری خانواده در بحث ازدواج را از دیگر مشکلات ومعضلات جامعه در ایجاد روابط دختر وپسر دانست.
عبدالرضا علی محمدی ایجاد فرهنگ رابطه اجتماعی ،حفظ ارزشهای انسانی ،اطلاع رسانی همگانی ،گسترش مراکز مشاوره وحس اعتماد بخشی به جوانان را از جمله راه کار های مهم در کاهش روابط نامشروع دختران وپسران بیان نمود.


مشکلات وآسیب های دوستی با جنس مخالف پیش ازازدواج
وکیل پایه اول دادگستری شهرستان شهرکرد به خبرنگار پانا گفت:روابط آزاد وبدون مجوز شرعی بین دو جنس مخالف در هیچ یک از ادیان آسمانی پذیرفته نیست ودین اسلام هم اینگونه روابط را منع کرده است.
محمد کریمیان شکسته شدن حریم های شرعی،آسیب های معنوی،عشق های دروغین وشکست در عشق وسرنوشت های وحشتناک را از آسیب های مهم دوستی های قبل از ازدواج بیان نمود وافزود:در دوستی های قبل ازدواج هر یک از طرفین سعی در جلب نظر یکدیگر دارند از اینرودست به رفتارهای نمایشی میزنند که عنصر عقلانیت تاحدودی ازاین معادلات حذف می شود.
وی با بیان اینکه کرامت وقداست زن درجامعه ما دچار آسیب شده است خاطرنشان کرد: اما هنوز جای خوشبختی است که مادر دارای حرمت است ومادر بودن هم بخشی از هویت زن است وباید این نقش مادر بودن را به دختران به خوبی آموزش دهیم زیرا که دختران امروز ما مادران آینده خواهند بود.
کریمیان یادآورشد: دردوستی های قبل ازدواج ، ازدواجی براساس احساسات صورت می گیرد ودیدگاه ها وخواسته ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد که کم کم منجر به بروز مشکلاتی می شود ودر نهایت دو طرف به علت عدم اعتماد به یکدیگربه رابطه خود پایان می دهند وبا طلاق توافقی از یکدیگر جدا می شوند.


عوارض دوستی های قبل ازدواج
مشاور ومدرس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در خصوص عوارض دوستی های قبل از ازدواج گفت:اینگونه دوستی ها دو آسیب مهم فردی واجتماعی را در پیش دارد که بیشتر دختران را مورد تهدید قرار میدهد.
علی غفاری بیان نمود: آشنایی وارتباط دختر وپسر در محیط اجتماع،بیشتر از آنکه معرفت ساز باشد فروزنده هوس ها ومعرفت سوز است وهمین امر سبب بدنامی وسرخوردگی دختر در جامعه وخانواده می شود.
وی افزود:دوستی های قبل از ازدواج که به عشق معروف است،عامل تعیین کننده ازدواج نیست،زیرا ازدواج نوعی مشارکت در محیط اجتماعی کوچک (خانواده)صورت می گیرد که در آن دو انسان از جهات گوناگون با یکدیگر تناسب عملی می یابند.
غفاری خاطر نشان کرد: والدین نقش مهمی در پیشگیری فرزندانشان در اینگونه روابط دارند وباید توجه کنند که آگاهی،آشنایی وداشتن علوم نوین تربیتی برای هدایت فرزندانشان امری واجب وضروریست.
مشاور ومدرس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان گفت: ازآنجا که جامعه ما جامعه اسلامی است همه نهاد ها به خصوص خانواده وظیفه دارد اصول وچارچوب های رفتاری فرزندان خود با جنس مخالف را آموزش دهد تا از آسیب های فروانی که در این روابط به وجود می اید فرزندانشان در امان بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار