مبلغ فطریه به ازای هر نفر در خراسان شمالی 45 هزار ریال تعیین شد

در نشست شورای زکات خراسان شمالی مبلغ زکات فطریه، 45 هزار ریال به ازای هر نفر تعیین شد.

کد مطلب: ۵۱۱۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد با بیان اینکه زکات حق نیازمندان است و باید اقداماتی انجام دهیم تا این زکات به دست آنان برسد گفت: برخی مواقع افرادی که از نظر وضع مالی در شرایط بهتری هستند از فطریه برخوردار می شوند که امسال باید به صورت جدی در حوزه محرومین اقدام شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نشست شورای زکات خراسان شمالی ، بر شناسایی نیازمندان واقعی تاکید کرد و گفت: این قشر برای دریافت زکات فطریه باید اولویت بندی شوند تا مبلغ جمع آوری شده به دست نیازمندان با آبرو و واقعی برسد.

در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جلوی سوء استفاده های احتمالی نیز باید گرفته شود افزود: در جمع آوری زکات باید دستگاه های مسئول برنامه ریزی و ساماندهی شده کار کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 230 پایگاه فطریه جمع آوری شد افزود: از این تعداد پایگاه دو میلیارد و 973 میلیون ریال زکات فطریه جمع آوری شد.

عباس اهرابی افزود: در سال جاری یک هزار و 50 پایگاه برای این امر در نظر گرفته شده است که امیدوار هستیم بیش از سال گذشته زکات فطریه جمع آوری و در میان نیازمندان با اولویت توزیع شود. وی بر ساماندهی صندوق های جمع آوری زکات تاکید کرد و افزود: این امر باید با هماهنگی و هم سویی دستگاه های مربوط انجام شود تا برخی از افراد سوء استفاده نکنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استاندر خصوص موسسه های خیریه نیز گفت: این مراکز نیز باید با ساماندهی و شناسنامه فعالیت داشته باشند.

اهرابی بر مشارکت های مردمی تاکید کرد و افزود: از مردم مومن می خواهیم تا با کمک خود به صندوق ها به نیازمندان واقعی که از قبل توسط مددکاران شناسایی شده اند کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار