کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی در گفت و گو با پانا:

شنا، کودکان را از نظر ذهنی،قلبی و عروقی آماده می کند

کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: شنا و بازی در آب می تواند ذهن کودکان را باز کند و علاوه بر آنآ از نظر قلبی و عروقی و حفظ تعاادل در آنها موثر است که شادی و تفریح را برای آنها به ارمغان می آورد.

کد مطلب: ۵۱۰۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

سهیلا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اظهار داشت: شنا، ورزش بسیار مفیدی برای کودکان بوده و علاوه بر اینکه آمادگی قلبی- عروقی آنها را بالا می برد و باعث تقویت عضلات پاهایشان می شود، کودکان کوچک تر را در حفظ تعادل بیشتر یاری می کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین آب برای شنای کودکان ، آب های آرام است که موج و تلاطم نداشته باشند، افزود: می توان از استخرهای خیلی کوچک مخصوص کودک یا استخرهایی که برای شنای مادر و کودک طراحی شده، استفاده کرد؛ البته به شرط اینکه تمام موارد و نکته های بهداشتی مربوط به استخر رعایت شده باشد و کلر آن از حد استاندارد بیشتر نباشد.

کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان این مطلب که شنای کودکان باعث تخلیه انرژی آنان می شود، گفت: این موضوع به خصوص برای کودکان بیش فعال بسیار خوب بوده و باعث می شود کمی آرام تر باشند، اما آب تنی یا شنا کردن در استخرها معایبی هم دارد که یکی از مهم ترین آنها حساسیت نسبت به کلر آب است.

وی ادامه داد: زمانی که کودک نزدیک استخر یا داخل آن است، والدین باید همیشه با فاصله ای به اندازه یک بازو کنار او حضور داشته باشند و از وسایل کمکی شنا مانند تیوپ یا قمقمه های شناور هم استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار