آموزش رایگان سوادآموزی به زندانیان در استان بوشهر

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هیچ محدودیتی در ارائه خدمات برای آموزش زندانیان بی‌سواد وجود ندارد و تمام خدمات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود .

کد مطلب: ۵۰۹۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا دانش‌فر در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی استان در شهر بوشهر اظهار داشت: زندانیان نیز نیازمند آموزش و فراگیری علم هستند این یادگیری سواد در زندان‌ها به دلیل اینکه افراد فرصت و وقت کافی برای آموزش و یادگیری دارند با شتاب بهتر و در مدت زمان کمتری صورت می‌پذیرد.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: سوادآموزی تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه با همه دستگاه‌های اجرایی در ارتباط است که در این زمینه تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان زندان‌ها در کشور و استان منعقد شده که امید است با جدیت بیشتری پیگیری و عملیاتی شود.

دانش‌فر ادامه داد: در زندان‌های استان زندانیان باسوادی وجود دارند که می‌توانند در امر آموزش و باسواد کردن زندانیان کم‌سواد یا بی‌سواد کمک شایانی کنند.

این مقام مسؤول ادامه داد: سال گذشته از طرف اداره‌کل زندان‌های استان تعدادی از مددجویان به‌عنوان آموزش‌دهنده به معاونت سوادآموزی استان معرفی شدند که پس از بررسی و تأیید و شرکت در دوره‌های توجیهی، آموزشی مشغول آموزش افراد بی‌سواد در زندان‌های استان در شهرستان بوشهر و دشتی شدند.

وی یادآور شد: آموزش‌های ارائه‌شده در زندان‌های استان شامل آموزش خواندن، نوشتن و روخوانی قرآن است و بعد از دوره انتقال، افراد آموزش دیده می‌توانند به مدرسه خارج از زندان بروند و مراحل بالاتر تحصیل را بگذرانند و باهمت خودشان به مراحل بالاتر راه یابند.

دانش‌فر با اعلام آمادگی برای کمک به باسوادی افراد در زندان‌های استان تصریح کرد: هیچ محدودیتی در ارائه خدمات برای آموزش زندانیان بی‌سواد وجود ندارد و تمام خدمات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، بنابراین مجموع فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان فرصت مغتنمی است که هر زندانی می‌تواند از آن کمال بهره را ببرد و راه درست زندگی را بیاموزد.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر در حال راستی‌آزمایی حدود 180 نفر بی‌سواد و کم‌سواد در زندان‌های استان هستیم.

وی مشکلات پیش رو حوزه سوادآموزی استان را برشمرد و افزود: ساده تلقی شدن امر سواد آموزی، مسدود نشدن مبادی ورودی بی‌سوادی، کمبود منابع مالی در زمینه سوادآموزی، جذب سوادآموزان، کمبود نیروی انسانی برای آموزش، عدم توجه سازمان‌های غیردولتی به عرصه سوادآموزی از دلایلی است که باعث شده تا همچنان بی‌سوادی در کشور و استان وجود داشته باشد.

دانش‌فر در پایان با قدردانی از همکاری نزدیک مسؤولان اداره‌کل زندان‌های بوشهر گفت: تاکنون در محورهای گوناگون اقداماتی خوبی برای باسواد کردن افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن از سوی مسؤولان ادارات زندان‌های استان انجام‌ شده است که از جمله می‌توان به برگزاری چندین نشست استانی و شهرستانی، معرفی مددجو به‌عنوان آموزش‌دهنده یا مددجوی بی‌سواد برای آموزش و یادگیری اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار