رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر خبر داد:

برخوردبا عاملان فعالیت درکوره های زغال غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از اجرای گشت و پایش شبانه ، به منظور برخوردبا عاملان فعالیت کوره های زغال غیرمجاز، خبر داد.

کد مطلب: ۵۰۸۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر، رضا شایسته با اعلام این خبر گفت : به دنبال شکایت مردمی مبنی بر فعالیت شبانه کوره های زغال گیری غیر مجاز در منطقه رضی آباد و آتش زدن ضایعات و ایجاد آلودگی هوا در منطقه، هفته گذشته طرح گشت و پایش شبانه به منظور برخورد با متخلفین ضایعات سوزی و فعالیت کوره های زغال گیری توسط مامورین اجرایی محیط زیست انجام شد .

وی افزود: در جریان گشت و پایش شبانه ماموران یگان حفاظت شهرستان از منطقه رضی آباد ، حریم کانال سیاه آب و رودخانه سالور بازدید کردند و دو کوره زغالگیری را که با فعالیت غیرقانونی و غیراصولی خود موجبات آلودگی شدید هوا، تخریب خاک زراعی و تهدید علیه بهداشت عمومی و مزاحمت جهت ساکنین همجوار را فراهم نموده را شناسایی کردند .
شایسته ادامه داد :اکثر این کوره های زغال گیری دارای سابقه فعالیت چندین ساله می باشند که پس از هربار شناسایی و تخریب و پاکسازی محل به علت سهولت راه اندازی مجدد پس از چند روز اقدام به حفر و بازسازی کوره ها در محل دیگر و فعالیت مجدد نموده که حل این موضوع نیازمند همکاری همه ارگان های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی ، نیروی انتظامی ، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و ... می باشد .
وی همچنین با اشاره به تعداد بالا و جابه جایی کوره های غیر مجاز تولید زغال چوب در سطح شهرستان افزود : اجرای گشت و پایش شبانه به منظور شناسایی و کنترل و نظارت مستمر این واحدها همچنان ادامه خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار