مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان شرقی عنوان کرد:

برگزاری جلسات بررسی اشعار استاد شهریار با عنوان « شهریار شناسی»

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: جلسات بررسی اشعار استاد محمد حسین بهجت تبریزی با عنوان « شهریار شناسی» در محل حوزه هنری استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۰۶۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،وحید آقاکرمی با اعلام این خبر گفت: جلسات شهریار شناسی و بررسی اشعار این شاعر تبریزی در سال 95 یکی از برنامه های اساسی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان می باشد.

وی با بیان اینکه تا کنون 8 جلسه از سلسله جلسات شهریار شناسی در سال جاری برگزار شده است، افزود: مدیریت جلسات فوق بر عهده استاد دکتر جمشید علیزاده می باشد.
آقاکرمی اضافه نمود: جلسات بررسی اشعار استاد شهریار سه شنبه های هر هفته از ساعت 5:30 الی 7 عصر برگزار می گردد و حضور برای علاقمندان آزاد است.
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: سید محمد حسین بهجت تبریزی در سال 1285 هجری شمسی در روستای زیبای « خوشکناب » آذربایجان متولد شده است.
آقاکرمی گفت: او در خانواده ای متدین، کریم الطبع واهل فضل پا بر عرصه وجود نهاد. پدرش حاجی میر آقای خوشکنابی از وکلای مبرز و فاضل وعارف روزگار خود بود که به سبب حسن کتابتش به عنوان خوشنویسی توانا مشهور حدود خود گشته بود.
وی اضافه نمود: شهـرت شهـریار تـقـریـباً بی سابقه است، تمام کشورهای فارسی زبان و ترک زبان، بلکه هـر جا که ترجـمه یک قـطعـه او رفته باشد، هـنر او را می سـتایـند.
وی گفت: مهم‌ترین اثر استاد شهریار منظومه حیدربابایه سلام است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به‌شمار می‌رود و شاعر در آن از اصالت و زیبایی‌های روستا یاد کرده‌است. این مجموعه در میان اشعار مدرن قرار گرفته و به بیش از ۸۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار