رئیس دپارتمان فوتسال آسیا:

آموزش و پرورش آینده درخشانی برای فوتسال ایران رقم می‌زند

خبرگزاری پانا: رئیس دپارتمان فوتسال آسیا گفت: رشته فوتسال در ایران در بخش آموزش و پرورش به صورت ریشه ای کار شده است و آینده درخشانی خواهد داشت.

کد مطلب: ۵۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حرکت بزرگ آموزش و پرورش در پایه سازی فوتسال در ایران با برگزاری لیگ های حرفه ای دانش آموزی باعث شد تا یکی از برنامه های ناظرین کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازدید از ایران به تهیه گزارش و بررسی ساختار فوتسال دانش آموزی اختصاص پیدا کند.


علی تارقلی زاده رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در این رابطه گفت: حسین شمس رئیس انجمن فوتسال با ارائه پرزنتیشنی از تشکیلات فوتسال دانش آموزی به هیات نظارت کنفدراسیون نشان داد که وزارت آموزش و پرورش ایران تا چه اندازه بر روی کار پایه ای فوتسال تمرکز کرده و مطمئنا شما اثراتش را در آینده نزدیک خواهید دید.


وی در خصوص بازدید خود نیز ادامه داد: یک بازی دانش آموزی ما بین بازیکنان زیر 11سال را به همراه فولی مدیر پروژه ارزیابی فوتسال آسیا، تماشا کردیم که بسیار جالب و دیدنی بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد برای نخستین بار مسابقات فوتسال زیر 13سال آسیا را برگزار کند و ایران نیز برای میزبانی سال2014 آسیا درخواست میزبانی کرده است. دپارتمان فوتسال این گزارش ها را به کمیته فوتسال آسیا خواهد داد و آنها در خصوص میزبانی ایران تصمیم گیری می کنند.


رئیس دپارتمان فوتسال آسیا گفت: در برنامه دپارتمان فوتسال آسیا، کشورهای ایران و ژاپن به عنوان دو قطب اصلی فوتسال آسیا با کشورهای اسپانیا و ایتالیا در قاره اروپا مقایسه خواهند شد و نتایج را برای پیشرفت این رشته در آسیا در اختیار فدراسیون های آسیایی قرار خواهیم داد.


همچنین فولی مدیر پروژه ارزیابی فوتسال آسیا نیز خاطرنشان کرد: ایران یکی از بهترین های فوتسال آسیا است که پس از گزارشی که از فعالیت دانش آموزان در فوتسال شنیدم باید بگویم تعداد بازیکنانی که در ایران فعالیت می کنند، بسیار شگفت انگیز است.


گفتنی است راه اندازی لیگ های فوتسال دانش آموزی ایران و طرح های ملی ژیمناست، سباح، طناورز، تنیس روی میز و دوومیدانی از مهمترین فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار