مدیرکل شیلات استان اردبیل خبرداد:

رهاسازی 2 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در سدهای استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: میلیون قطعه بچه ماهی سفید با وزن متوسط یک گرم توسط سازمان شیلات ایران تهیه و در استان اردبیل رهاسازی شد.

کد مطلب: ۵۰۵۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تومان ارزش این بچه ماهیان است افزود : بچه ماهی های سفید با هدف ایجاد تنوع گونه ای ، بازسازی ذخایر و ارزش افزوده در منابع آبهای طبیعی و غیر طبیعی ، دریاچه شورابیل ، کانال های آبی دشت مغان ، سدهای مشکین شهر و سایر مناطق استان رها سازی شد.

میرآرمان واعظی تحقق افزایش تولید در واحد سطح تمامی مزارع پرورش ماهی استان با مکانیزاسیون را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل شیلات استان اردبیل برشمرد و گفت: سالانه بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی، 30 میلیون تخم سبز و 20 میلیون تخم چشم زده در استان اردبیل تکثیر و در کنار تامین بچه ماهی مورد نیاز استان به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

وی از افزایش سرانه مصرف ماهی به میزان 10 کیلوگرم و هم چنین راه‌اندازی بازارچه فروش آبزیان در اردبیل خبر داد و افزود: احداث و راه‌اندازی این بازارچه از جمله برنامه‌های اولویت‌دار برای حمایت از تولیدات آبزیان در استان بوده که با این امر تلاش برای افزایش تولید آبزیان نیز افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار