ثبت ملی موزه عبرت به عنوان مکان رویداد انقلاب اسلامی

خبرگزاری پانا: موزه عبرت به عنوان مکان رویداد انقلاب اسلامی در فهرست میراث ملی قرار گرفت.

کد مطلب: ۵۰۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شورای سیاست گذاری میراث فرهنگی با محوریت ثبت مکان رویدادهای انقلاب اسلامی از روز گذشته در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرده است.

در این برنامه پرونده ثبت موزه عبرت از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ارائه شد. در این باره سید احمد محیط طباطبائی عضو شورای سیاست گذاری گفت: پرونده موزه های دیگر مانند اوین و قصر نیز بهتر است برای ثبت آماده شود. در همین حین آتوسا مومنی مدیر کل ثبت آثار تاریخی از وی پرسید موزه عبرت چیست و چه کاربری دارد؟ که محیط طباطبائی پاسخ داد: این موزه زمانی شکنجه گاه ساواک و کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک بوده است که در زمان قبل از انقلاب سیاسیون ضد رژیم را مورد شکنجه قرار می دادند.

در ادامه این برنامه قرار بود محور میدان شهدا، امام حسین، آزادی و میدان انقلاب و فرودگاه امام به ثبت برسد اما با مخالفت اعضای شورا روبرو شد به همین دلیل پروند میدان شهدا جلوی سر در دانشگاه تهران، میدان آزادی و سالن یک فرودگاه مهر آباد هر کدام به صورت جداگانه در فهرست مکان رویدادهای انقلاب اسلامی قرار گرفتند. همچنین قرار شد تا برای مکان رویدادها زیر مجموعه های جداگانه ای از جمله دفاع مقدس و ... در نظر گرفته شود.

این شورا تا فردا چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران ادامه خواهد داشت. همچنین در کنار این برنامه موسیقی های سنتی عشایر نیز به ثبت خواهد رسید. از سوی دیگر همزمان با این برنامه مهر اصالت به بهترین رشته های صنایع دستی داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار