عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور مطرح کرد:

توزیع سبد امنیت غذایی/۴۰۰ فروشگاه‌ زنجیره‌ای جدید مجوز گرفتند

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشوربا اشاره به ارائه تخفیف‌های ۲۷ درصدی ۲۵۰۰ رقم کالای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: ۴۰۰ شرکت جدید برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجوز گرفتند که این رقم در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.

کد مطلب: ۵۰۴۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، فرشید گلزاده کرمانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از توزیع سبد امنیت غذایی میان اقشار آسیب‌پذیر در ۵ مرحله خبرداد و گفت: در سال جاری ۵ سبد امنیت غذایی میان نیازمندان توزیع می‌شود که بر این اساس ارزش هر سبد بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

وی با بیانا اینکه اولین سبد امنیت غذایی از روزهای آینده به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، توزیع خواهد شد ،خاطرنشان کرد: کارتهای اعتباری که در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد دارای اعتبار ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی است در حالی که با طرح ویژه‌ای که در فروشگاههای رفاه به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرایی شده است، دارندگان این کارتها می‌توانند بدون محدودیت در انتخاب کالاهای مورد نیاز خود، ۱۰۵ تا ۱۵۴ هزار تومان قدرت خرید داشته باشند، چراکه تخفیف‌های در نظر گرفته شده در قالب طرح ویژه ماه مبارک رمضان از ۲۰ تا ۵۰ درصد بر روی قیمت درج شده بر روی کالا است.

وی تصریح کرد: جشنواره ویژه ماه مبارک رمضان در فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه به نحوی طراحی شده است که از هر ۴ روزه‌دار ماه رمضان در سفره‌های سحری و افطاری، یک نفر بتواند مهمان این فروشگاه باشد، چراکه متوسط تخفیف‌ها بر روی کالاهای شاخص و پرمصرف خانوارها ۲۷ درصد است. در این طرح بیش از ۲۵۰۰ قلم کالای اساسی حضور دارند که در شرایط رکود اقتصادی که مردم، میل کمتری به خرید دارند، می‌تواند کمکی به اقتصاد خانوارها بوده و نمونه‌ای بارز از اقتصاد مقاومتی باشد.

گلزاده کرمانی بیان کرد: این فروشگاه می‌تواند ترکیبی از کالاهای مورد نیاز سازمان‌های مختلف را فراهم کرده و علاوه بر اینکه مشتریان از تخفیفات گسترده فروشگاه بهره‌مند شوند، ۵ درصد افزایش شارژ نیز به عنوان هدیه برای آنها لحاظ می‌شود، ضمن اینکه امکان فروش کارتهای اعتباری نیز فراهم شده است که بر اساس تشخیص مدیران سازمانها می‌تواند اعتبار متفاوتی بر روی کارت اعمال کرد و هر زمانی که از فروشگاههای رفاه خرید صورت گیرد، بدون کارمزد در دو ماه بعد از سوی مشتری پرداخت شود.

وی گفت: بازار فروشگاههای زنجیره‌ای خرده‌فروشی اکنون بسیار آشفته است و مشکلات زیادی برای فروشگاههای صاحب نام ایجاد کرده است، البته ورود شرکتهای جدید به این صنعت خوب و مفید است و ایجاد رقابت می‌کند، چراکه به بهبود کیفیت و سطح رقابتی فروشگاهها منجر می‌شود و در نهایت، سود آن به جیب مصرف‌کنندگان می‌رود. به همین دلیل ما اقدام به ایجاد فروشگاههای نسل جدید در رفاه کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه خاطرنشان کرد: هدف ما در فروشگاههای نسل جدید ارزان‌فروشی باکیفیت و تامین نیازهای همه جانبه خانوارهای ایرانی است؛ چراکه در سالهای اخیر ارزان‌فروشی بی‌کیفیت رواج یافته و برخی از فروشگاهها نیز ورشکسته شده اند و به دلیل ارزان فروشی بی‌کیفیت از رده خارج شده‌اند. این در شرایطی است که در سالهای گذشته به واسطه رونق ورود کالاهای قاچاق، تخفیفات متفاوتی از سوی برخی فروشگاهها به صورت غیرکارشناسی بر روی کالاهای تاریخ مصرف گذشته یا قاچاق فراهم شده است که مسئولان باید اجازه دهند که بخش تخصصی این صنعت، مسئولیت کار را به عهده گیرند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۴ بیش از ۴۰۰ شرکت جدید برای ایجاد فروشگاه زنجیره‌ای مجوز فعالیت گرفتند که به اندازه کل تاریخ صنعت خرده فروشی ایران، فروشگاه در سال گذشته دایر شده است، این در حالی است که بیش از هزاران شعبه فروشگاهی نیز در سال گذشته دایر شده است که باید بازار را در این مورد کنترل و مدیریت کرد. البته باید به این نکته هم اشاره داشت که ارزش صنعت خرده فروشی ایران ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که کمتر از ۱۸ درصد از آن به صورت مدرن مدیریت می شود، عدم بهره وری لازم هم در واحدهای کوچک و متوسط این مشکل را تشدید کرده؛ در حالیکه صنعت خرده فروشی، ویترین و نبض اقتصاد یک کشور است.

گلزاده کرمانی گفت: سال گذشته ده فروشگاه نسل جدید افتتاح کرده ایم و امسال نیز در برنامه داریم تا ۴۰ فروشگاه نسل جدید را افتتاح کنیم. البته این نمود بارز اقتصاد مقاومتی است چراکه اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود مگر اینکه شبکه توزیع و فروش کشور بهینه شده و هم تولیدکننده و هم توزیع‌کننده از آن نفع ببرند و در نهایت، منفعت مصرف‌کننده نیز تامین شود. بر همین اساس ما با حذف واسطه‌های غیرضروری تلاش کردیم کاهش هزینه‌ها را به سمت مشتریان ببریم تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، فرشید گلزاده امروز در نشست خبری طرح‌های ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر فروشگاه رفاه بیش از گذشته تنوع و گستردگی ایجاد شده و به طور متوسط 27 درصد تخفیف در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 20 درصد بود.

وی افزود: در این فروشگاه 2500 قلم کالای اساسی از 20 تا 50 درصد تخفیف برخوردارند و دارندگان کارت‌های اعتباری سبد خرید کالای دولت می‌توانند از این تخفیف‌ها با کارتهای اعتباری دولتی استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در شرایط رکود اقتصادی به سر می‌برد سعی شده که در ایامی مانند ماه مبارک رمضان برای رفاه مردم و افزایش قدرت خرید آنها کالاهای مصرفی ماه مبارک رمضان کاهش پیدا کند.

مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اشاره به ایجاد نسل جدید این فروشگاه گفت: در این فروشگاه‌ها قیمت تمام شده کالاهای مصرفی کاهش یافته است و طیف وسیعی از نیاز مصرفی خانوار عرضه می‌شود به طوری که با مراجعه به این فروشگاه‌ها تا 98 درصد کالاهای مورد نیاز در دسترس است. در این طرح با 3 هزار تولیدکننده ایرانی قرارداد طولانی مدت بسته شده است تا کالاهای مصرفی با قیمت کمتری به دست مصرف کنندگان برسد.

گلزاده گفت: در سال گذشته انقلابی در ایجاد فروشگاه‌ زنجیره‌ای ایجاد و 400 شرکت برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجوز گرفتند که ایجاد این تعداد فروشگاه در تاریخ کشور بی‌سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در 4 طیف زیر 700 متر، 700 تا 2500 متر، 2500 متر به بالا و فروشگاه‌های عمده‌فروش خارج از شهرها دسته‌بندی شده‌اند و در مرحله بعد خرده‌فروشان سطح شهر نیز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اضافه شده و از طریق آنها تامین کالا می‌شود.

مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه یادآور شد: گردش مالی خرده‌فروشی در کشور ما 200 هزار میلیارد تومان است که 18 درصد آن سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مابقی آن توسط خرده‌فروشی یا همان بقالی‌ها تامین می‌شود که این درصدها در آینده نزدیک تغییرات مشخصی به خود خواهد دید.

گلزاده کرمانی بیان کرد: در کشور ما 5 میلیون فروشگاه سنتی وجود دارد که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به معیشت فروشندگان خود این فروشگاه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادغام و از طریق آنها تامین نیاز می‌شود که از این طریق با کاهش قیمت عرضه کالاهای توزیعی درآمد آنها نیز افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار