سکوت مرگ آسایی در تمام کشور حکم فرما بود

امام حقیقت پاسدار حرمت انسانی انسان هایی بود و مدافع حقوق مسلمین شد، اندیشه هایشان جلوه گاه تعالیم آسمانی بود، او به عنوان گل سرسبد عالم خلقت سرشار ازخیراندیشی و مصلحت بینی بود.

کد مطلب: ۵۰۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

سکوت مرگ آسایی در تمام کشور حکم فرما بود، شهر تهران غرق در ماتم، گویی نفس کشیدن هم سخت تر می شد دعاهایی که سرتا سر شهررا فرا گرفته بود در شهر طنین انداز بود، چشم ها بارانی، انتظار در کوچه و خیابان های شهر بیداد میکرد، گویی دیگر طلوعی نبود، دلهره هایی که تا نیمه شب سه شنبه سیزدهم خرداد ماه سال 1368 ادامه داشت، ناگهان قلبی از کار ایستاد که میلیون ها قلب را با نور خدا و معنویت، احیا کرده بود.

امام حقیقت پاسدار حرمت انسانی انسان هایی بود و مدافع حقوق مسلمین شد، اندیشه هایشان جلوه گاه تعالیم آسمانی بود، او به عنوان گل سرسبد عالم خلقت سرشار ازخیراندیشی و مصلحت بینی بود.

هرجا پا می نهاد سراج فتح وچراغ ظفر می افروخت، آغاز حیاتش طلوع هدایت ومماتش غروب سعادت بود،هروز پیش از فجر طلوع می کرد وبه فجر طلوع کردن می آموخت، غروب آفتاب طلوع مناجات ایشان و طلوع آفتاب طلیعه جهادشان بود.

دنیا با تمام قامت در مقابل او به طنازی وتن نازی ایستاده بود وامام با تمام قامت آسمانی، دنیا را با تبر تقوا شکست، او که از حبسی به حبس واز رنجی به رنج دیگر در رفت وآمد بود و هیچ گاه در جهاد سستی و سردی نداشت، زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر برنده بود و کوبنده، وی با یاد آوری نعمت های الهی و شکر گزاری آنها، خیر خواهی برای دیگران وگره گشایی از مشکلات آنان را مهمترین امر برای گشایش درهای خوشبختی تلقی می کرد.

معاون سازمان دانش آموزی استان زنجان در خصوص چهاردهم خرداد گفت: سازمان دانش آموزی مطابق سال های گذشته برای گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) به احسان شربت ،مسابقات عکاسی ومسابقات فرهنگی از وصیت نامه الهی وسیاسی امام (ره) برگزار می کند.

بهمن سعادتی در گفت و گو با خبر نگار پانا اظهار کرد: سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) فرصتی برای آشنایی با شخصیت علمی واندیشه های آسمانی حضرت امام (ره) است.

وی واقعه پانزدهم خرداد را یاد آور شد وبیان کرد: یکی از اعمال وحشیانه رژیم منحوس پهلوی که برای مبارزه با اندیشه های مبارزاتی حضرت امام مرتکب شد که با با مدیریت خردمندانه حضرت امام خمینی (ره) تاریخ ساز شد.

گویی زلزله ای عظیم رخ داد، بغض ها را ترکاند، امواج احساسات مردم که .هیچ قلم وبیانی قادر نیست ابعاد حادثه را توصیف کند، امام خمینی در روز بیستم جمادی الثانی 1410هجری قمری مطابق با 14 خرداد 1368 پس از یک دوره بیماری کوتاه در بیمارستان بقیة الله دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی شتافت.

/معصومه خدایی/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار