مدیرعامل صندوق بازنشستگی: سن بازنشستگی در کشور مطلوب نیست

مراسم اختتامیه دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از مسئولان و بازنشستگان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۰۲۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری؛ مراسم اختتامیه دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان با حضور مهرزاد حمیدی معاون وزیر آموزش و پرورش، محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، روسای هیات های ورزشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز، فدراسیون شطرنج، نایب رئیس فدراسیون کارگری جمهوری اسلامی و با حضور پرشور بازنشستگان ورزشکار برگزار و به نفرات برتر در هر رشته ورزشی جوایزی اهداء شد.

گفتنی است، دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان به همت صندوق بازنشستگی کشوری، و همکاری اداره بازنشستگی و موظفین آموزش و پرورش، فدراسیون های تنیس روی میز، شطرنج و مجموعه تیراندازی پردیسان در چهار رشته ورزشی تنیس روی میز، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی و شطرنج، طی چهار روز و با حضور پرشور بیش از یک هزار بازنشسته فرهیخته ورزشکار برگزار شد.

نفرات برترجشنواره ورزشی بازنشستگان در هررشته به ترتیب مقام‌های کسب شده به شرح زیر است:

تنیس روی میز آقایان: حسین رحمانی، فرهاد کیانی، محسن میرزایی

تنیس روی میز بانوان: فرنگیس آل علی، ربابه جوهرچی، نیره شهابی

دارت آقایان: عزت الله رضوی، مجید آقامیرزا، فرهاد کیانی

دارت بانوان: ثریا پورغلام، زهره شریفیان، طاهره سرچاهی

شطرنج آقایان: عزیزاله صالحی مقدم، بهنام فرد بهبهانی، جمشید رحمانی

شطرنج بانوان: فاطمه بهار، زلیخا گل عذاری، صغرا علی محمدی

تیراندازی با تفنگ بادی آقایان: علی رضا کشوری، مظاهر شاهوردیان، علی‌رضا حسینی نامی

تیراندازی با تفنگ بانوان: معصومه عباسی ابیانه، فاطمه دانه‌ای، توران کیاپور

محمود اسلامیان، در حاشیه دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان افزود: این دومین جشنواره ورزشی است که به یاری برخی فدراسیون های ورزشی و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در دومین جشنواره حدود هزار نفر از بازنشستگان عزیز در چهار رشته تیراندازی، تنیس روی میز، شطرنج و دارت در دو گروه آقایان و بانوان با یکدیگر به رقابت پرداختند که از هر رشته سه نفر حائز عناوین اول تا سوم شدند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا در سال آینده و احتمالاً در دهه فجر این جشنواره را به صورت سراسری در کل کشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی متاسفانه به علل مختلف در سه چهار دهه گذشته با یک برنامه ریزی اقتصادی اداره نشده است و جزو مشکلات جدی کشور به شمار می روند. با توجه به اینکه متکی به پول نفت هستیم بسیاری از سوء مدیریت هایمان را در بخشهای مختلف از جمله صندوق‌های بازنشستگی با پول نفت برطرف می‌کردیم اما بدون شک کارکرد صندوق‌ها به یک واکاوی اساسی و علمی نیازمند است تا بررسی شود چرا در چهار دهه گذشته این مشکلات برای صندوق‌های بازنشستگی بوجود آمده است.

اسلامیان یکی از علل مهم مشکلات صندوق‌های بازنشستگی را سن بازنشستگی در کشور دانست و گفت: سن بازنشستگی در دنیا بالای ۶۰ سال است حال اینکه در ایران سن بازنشستگی 51.5 سال است که این موضوع مطلوب نیست زیرا افراد تازه در سن ۵۰ سالگی به اوج پختگی می‌رسد و نباید وی را بازنشسته کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اصلاح قوانین و مقررات بازنشستگی در کشور افزود: در تلاش هستیم تا با یک راه حل مناسب و رعایت همه جوانب، قوانین را بررسی کنیم و خوشبختانه دولت هم تمرکز خودش را بر روی حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی بیشتر و اثرگذارتر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار