رئیس کل دادگستری استان اردبیل :

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیران و مشارکت‌های مردمی گامی موثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود

کد مطلب: ۵۰۱۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، حجت الاسلام محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضا ملزم به اجرای قانون عدالت اسلامی در جامعه است و نمی توان در بیشتر موارد از زندانی شدن بزهکاران خودداری کرد گفت: مشکلات معیشتی خانواده های این افراد با حبس سرپرستشان افزایش میابد وعلاوه بر رفع نیازمندیهای مالی باید کرامت انسانی آنها نیز حفظ شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه افزود : دلیل اصلی بروز بسیاری از جرایم و بزه ها در جامعه ضعف اشتغال و کمبودهای مالی خانواده هاست و اگر به این امر توجه شود شاهد نا امنی ها وآسیبهای بزرگ اجتماعی نخواهیم بود.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از اجرای 3 طرح عملیاتی در جهت حمایت های مستمر از خانوادههای زندانیان خبر داد افزود: فلسفه مجازات اصلاح و تربیت و نجات افراد است و برای امن و سالم سازی جامعه از حمایتهای مادی و معنوی این قشر آسیب پذیر غافل نباشیم.

وی گفت : قریب 30 درصد زندانیان استان محکومین مالی بوده و بیش از 800 خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار