عربستان و آرزوی پایان جنگ یمن

حدود یک سال و دو ماه از آغاز حملات عربستان به کشور همسایه خود یمن می گذرد؛ هرچند در این مدت مقامات سعودی تلاش کردند تا بر درستی این اقدام خود پافشاری کنند؛ اما در اظهار نظرهای متعدد غیر رسمی و رسمی تلاش آنها برای گریز از ادامه جنگ در یمن نشان از بی نتیجه بودن حملات به این کشور بود. این در حالی است که افکار عمومی ضمن مردود دانستن حملات عربستان و کشتار کودک، زن و مردم بی دفاع یمن، بحث پرداخت غرامت را پیش کشیده است و امروز عربستان نگران آن است که چگونه می تواند علاوه بر آنکه پای خود را آهسته و بی س

کد مطلب: ۵۰۰۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، روز گذشته رئیس هیات دولت مستعفی یمن در کویت در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت که وعده‌هایی از سوی کشورهای بزرگ ناظر بر روند صلح در یمن به این هیات داده شده است که بر اساس آنها، جنگ در روزهای آتی و به صورت مشخص تا قبل از ماه رمضان پایان می‌یابد و بازداشت شدگان آزاد می‌شوند.

در همین خصوص صباح زنگنه کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تلاش‌ عربستان،‌آمریکا و انگلیس برای توقف جنگ یمن قبل از ماه رمضان به خبرنگار پانا گفت: توقف جنگ یمن امروز آرزوی عربستان است. عربستان پس از یک سال و نیم از آغاز حمله به یمن می بیند که نتوانسته به هیچ یک از اهدافش برسد و تلاش می کند تا از طریق مذاکره با سفرای امریکا و انگلیس و کویت، راه حلی بیابد تا به توقف جنگ در یمن منجر شود.
وی با بیان اینکه عربستان پیشنهاد تجاوز و توقف جنگ مابین گروه های یمنی را می دهد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که گروه های یمنی حاضر به توافق با یکدیگر و کنار گذاشتنن اختلافاتشان هستند و آنچه سبب بروز مشکلات عدیده در این کشور شده، حمله همه جانبه و تمام قوای هوایی و زمینی عربستان به یمن است.

زنگنه با بیان اینکه اگر هربستان مایل است جنگ را تمام کند باید تمام پیامدهای آن را به جان بخرد، اظهار کرد: بحث پرداخت غرامت یکی از این پیامدها است. عربستان در این مدت تمام زیرساخت های یمن را تخریب کرده است و نه یمنی ها؛ این حمله های هوایی عربستان بوده که پل ها، بیمارستان ها، مدارس و آب نبارهای این کشور را تخریب کرده و عربستان باید پاسخگوی تمام این اقدامات باشد.

به گزارش پانا، همگان تمایل دارند که کمیته تماس و هماهنگی به جریان بیفتد و نشست‌هایی میان سفرای عربستان، آمریکا و انگلیس به صورت مستمر با کمیته تماس جهت توقف جنگ تا قبل از ماه رمضان برگزار می‌شود و ما از به فعال سازی این کمیته حمایت می‌کنیم.

طبق گفته المخلافی، اسماعیل ولد الشیخ احمد به دیدارهای مستقیمش با هیات دولت مستعفی پایان داده و امروز (شنبه) و فردا با آنها دیدار نخواهد کرد و وی در این دو روز با هیات انصارالله و هیات کنگره سراسری یمن دیدار می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار