پروژه آب شیرین‌کن بوشهر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پروژه آب شیرین‌کن بوشهر دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که با افتتاح آن روزانه ۱۰هزار متر مکعب آب تولید و به شبکه آبرسانی این شهر منتقل می‌شود .

کد مطلب: ۵۰۰۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

، به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر کیقباد یاکیده اظهار داشت: سد کوثر و چشمه ساسان، روخانه شاپور و چاه‌های سربالش کازرون از منابع اصلی تامین کننده آب آشامیدنی استان بوشهر است که با تغییرات جوی و ریزش باران شرائط انتقال آب از این منابع تغییر می‌یابد .

وی با اشاره به کاهش آب از چشمه ساسان یکی از منابع تامین کننده آب آشامیدنی استان بوشهر گفت: اکنون روزانه 35 هزار متر مکعب آب از چشمه ساسان به خط انتقال اب استان بوشهر کاهش یافته که نشان می‌دهد این استان تابستان در تامین آب آشامیدنی با مشکل جدی مواجه است .

یاکیده تصریح کرد: منابع آب آشامیدنی استان بوشهر پایدار نیست بگونه‌ای که ذخائر این منابع بشدت کاهش یافته و تاثیر مهمی در تامین آب این استان گذاشته است .

مدیرعامل آبفای استان بوشهر با تاکید بر مشارکت مشترکان آب استان بوشهر برای گذر از بحران کم‌آبی تصریح کرد: با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق اقتصادی مقاومتی، صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن آب ارتباط مستقیمی با اجرایی شدن منویات معظم‌له دارد .

یاکیده با تاکید بر مشارکت بیشتر مردم استان بوشهر در رعایت الگوی مصرف آب آشامیدنی گفت: با توجه به اینکه تابستان امسال استان بوشهر با بحران کم‌آبی مواجه است همگان باید در مصرفه بهینه این ماده حیاتی تلاش کنند .

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن از آب دریا از برنامه‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر است تصریح کرد: اکنون به ظرفیت 100 هزار مترمکعب طرح آب شیرین‌کن در دستور کار این شرکت قرار دارد که به ظرفیت 20 هزار متر مکعب آن اجرایی شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه روند اجرایی طرح آب شیرین‌کن بوشهر مطلوب و بهینه است افزود: تلاش می‌شود پروژه آب شیرین‌کن بوشهر پایان تابستان امسال وارد مدار تولید و شبکه آبرسانی بوشهر شود .

یاکیده با بیان اینکه پروژه آب شیرین‌کن بوشهر با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده خاطر نشان کرد: اکنون این پروژه دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است که با افتتاح آن روزانه 10هزار متر مکعب آب تولید و به شبکه آبرسانی این شهر منتقل می‌شود .

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در اجرای این پروژه 420 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند گفت: پس از تکمیل پروژه آب شیرین‌کن بوشهر آب تولیدی از سرمایه‌گذار به صورت تضمینی خریداری می‌شود و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد .

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر با اشاره به اینکه پروژه آب شیرین‌کن بوشهر در کنار ساحل ساخته شده افزود: این پروژه در زمینی به مساحت بیش از یک هکتار در کنار ساحل بوشهر در حال ساخت است که در اجرای این پروژه 5.5 کیلومتر خط انتقال آب اجرا و به شبکه توزیع آب متصل می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار