مجوز ایجاد آب شیرین‌کن در نقاط ساحلی استان بوشهر صادر شد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: مجوز ایجاد تاسیسات آب شیرین‌کن در نقاط ساحلی استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی صادر شده است.

کد مطلب: ۵۰۰۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر ، سیدمحمدحسن باستی در بازدید از روند اجرایی پروژه آب شیرین‌کن بوشهر با بیان اینکه منابع تامین کننده آب آشامیدنی استان بوشهراز 2 استان هم‌جوار است اظهار داشت: منابع تامین کننده آب آشامیدنی بر اساس ریزش‌های جوی تغییر وضعیت می‌دهد بگونه‌ای که سالی که بارش باران کاهش داشته باشد میزان انتقال آب به این استان دچار مخاطرات و کمبودهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در استان بوشهر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد تصریح کرد: برای تامین آب آشامیدنی پایدارمجوز ساخت آب شیرین‌کن به ظرفیت 35 هزار متر مکعب صادر می‌شود و این در حالی است که مجوز ایجاد آب شیرین‌کن به ظرفیت 30 هزار متر مکعب دیگر در نقاط دیگر استان صادر شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه تاسیسات آب شیرین کن کنگان سال قبل وارد مدار تولید شد افزود: این پروژه در شبانه روز 10 هزار متر مکعب آب از دریا شیرین‌سازی وبه شبکه آبرسانی کنگان منتقل می‌کند.

باستی روند اجرایی تاسیسات آب شیرین کن بوشهر مطلوب دانست و تصریح کرد: روندی که در اجرای این پروژه در پیش است با رفع موانع و مشکلات اجرایی خوش بین هستیم پایان نیمه نخست امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ظرفیت تولید آب آشامیدنی آب شیرین‌کن بوشهر را 10 هزار متر مکعب در شبانه‌روز دانست و افزود: این پروژه متکی به آب دریا است که با برنامه‌ریزی انجام شده ظرفیت تولید آب از این پروژه به 2 برابر افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار