مدیران كانون های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گردهم می آیند

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در آستانه اوقات فراغت تابستان و با حضور مدیر كل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش مدیران كانون های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گردهم می آیند.

کد مطلب: ۴۹۹۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، فرهاد قاسم پور، رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت : مدیران 94 كانون فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش خراسان رضوی روز 5 خرداد ماه سال جاری در اردوگاه كشوری شهید رجایی باغرود نیشابور گرد هم می آیند .
وی با بیان اینكه این گردهمایی با حضور مدیر كل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و جمعی از كارشناسان وزارتی و معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش برگزار خواهد شد افزود : تبیین برنامه های اوقات فراغت و بررسی نقشه راه كانون های فرهنگی تربیتی با عنوان كانون 1404و همچنین بررسی آخرین مسائل و چالش های كانون های فرهنگی تربیتی استان از برنامه های اصلی این گردهمایی است .
قاسم پور با بیان اینكه در خراسان رضوی 94 كانون مجوز دار وجود دارد كه 43 كانون پسرانه و 37 مورد دخترانه و 14 كانون آن به صورت مختلط (با تفكیك روز های حضور پسران و دختران) به دانش آموزان خدمات می دهند افزود : نزدیك به 190 هزار نفردانش آموز از مهر ماه تا ابتدای تابستان سال جاری از برنامه های كانون های فرهنگی تربیتی استان در بخش انجمن ها ، كارگاه های آموزشی و برنامه های عمومی و مناسبتی بهره برده اند .
وی با بیان اینكه بیش از 17 درصد دانش آموزان استان تحت پوشش برنامه های كانون های فرهنگی تربیتی قرار دارند افزود :با توجه به اهمیت برنامه های اوقات فراغت در آموزش و پرورش تلاش می كنیم این رقم را افزایش دهیم و معتقدیم این رقم برای كانون های استان ما كافی نیست. وی همچنین افزود : البته به غیر از كانون های فرهنگی تربیتی دارالقرآن ها ،سالن های ورزشی ، استخر های شنا، اردوگاه ها و پژوهش سراهای دانش آموزی و ... نیز بخش دیگری از مراكز غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی به حساب می آیند كه هر كدام به سهم خود بخشی از جمعیت دانش آموزی استان را پوشش می دهند .
قاسم پور در ادامه با اشاره به اینكه در آموزش و پرورش دبیرخانه دائمی اوقات فراغت در كانون های فرهنگی تربیتی تعریف می‌شود افزود هم در تابستان و هم در طول سال تحصیلی یكی از اصلی ترین و مهمترین وظایف كانون های فرهنگی تربیتی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به شمار می رود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار