آغاز ثبت نام دانش آموزان درمدارس شاهد فارس

رئیس اداره امورشاهد وایثارگران آموزش و پرورش فارس از آغاز ثبت نام مدارس شاهد استان خبر داد و گفت: سامانه ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد از سال گذشته راه اندازی شده و ثبت نام در این مدارس فقط از طریق سامانه سجا انجام می پذیرد

کد مطلب: ۴۹۸۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، علیرضا مختاری در جلسه توجیهی شیوه نامه ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی 96-95 ، در دارالقران آموزش و پرورش ناحیه 2شیراز گفت: ثبت نام مدارس شاهد آغاز شده و در مرحله اول آن که ویژه مقطع ابتدایی می باشد، متقاضیان می توانند از اول خرداد لغایت 15 خرداد 95 با مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی سجا به آدرس http://saja.medu.ir/ نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام نمایند.

مختاری افزود: پیش ثبت نام متقاضیان دوره اول و دوم متوسطه نیز از اول تیر لغایت 14 تیر ماه 95 ، از طریق همین سامانه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرای کامل مفاد دستورالعمل ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی 96-95 گفت: تلاش ما این است تا فرزندان شهدا و آزادگان و ایثارگران در این مدارس به راحتی راه پیدا کنند.

در ادامه این جلسه، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز گفت :عامل موفقیت تمامی کشورهای توسعه یافته در دنیا توجه ویژه آنها به آموزش و پرورش است و در نظام جمهوری اسلامی ایران ، بحث تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش از جایگاه والایی برخوردار و مورد توجه دولت و مسئولین است.

ناصر قجری در خصوص فرایند کلی تعلیم و تربیت گفت :این فرایند عناصری دارد که مولفه اول آن منابع آموزشی اعم از کتاب و منابع درسی و کمک درسی مکتوب و غیر مکتوب است.

وی افزود : مولفه دوم نیروی انسانی است و مولفه سوم نیز مدیریت آموزشی اعم از برنامه درسی، فضای آموزشی و امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مانند کتابخانه ، آزمایشگاه ،کارگاه و...می باشد و عامل محوری در این سه مقوله منابع نیروی انسانی است که حتی می تواند روی مولفه های دیگر تاثیر گذار باشد.

قجری همچنین از دانش آموز به عنوان مهمترین عنصر در این فرایند یاد کرد و افزود: مدیران مدارس با توجه به جایگاه انسان در قرآن و آموزه های دینی باید شخصیت و حرمت دانش آموزان را مورد تکریم قرار داده و به اصل تفاوتهای فردی و تشویق نیز در برخورد با دانش آموزان توجه داشته باشند.

در این جلسه که با حضور مسوولین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و جمعی از مدیران مدارس شاهد و کارشناسان امور شاهد و ایثارگران ادارات آموزش و پرورش فارس برگزار شد، در مورد نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه سجا و همچنین مسائل مختلف آموزش و پرورشی و مالی مدارس شاهد بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار