برگزاری نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال ابن علی(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال ابن علی(ع) خبرداد.

کد مطلب: ۴۹۷۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ،حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی گفت :این کنگره با هدف تکریم امامزدگان به ویژه امامزاده هلال ششم خرداد امسال در شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.
وی بیان کرد: رونمایی از دو کتاب که شامل مقالات پیرامون حضرت محمد هلال ابن علی(ع)، سخنرانی پیرامون کرامات این امامزاده و نقش اهل البیت(ع) در ترویج اندیشه های اسلامی در جامعه از برنامه های این کنگره است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: فعالیت های شاخص فرهنگی، مذهبی و قرآنی در آستان مقدس این امامزاده برگزار می شود که تعدادی از برنامه ها مانند نماز جماعت، ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان و جشن های مذهبی از شبکه های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
وی اضافه کرد: آستان مقدس امامزاده هلال(ع) یکی از مراکز فعال فرهنگی استان اصفهان است که برنامه های فرهنگی و مذهبی این مرکز در تحقق آستان امامزادگان به قطب فرهنگی موثر بوده است.
حجت الاسلام صادقی در بخشی از سخنان خود به ثبت 286موقوفه طی سال گذشته در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از هزار سند نیز برای موقوفات این استان صادر شده و استان اصفهان در تعداد ثبت موقوفه جدید و صدور سند مالکیت برای موقوفات رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
وی افزود: سند مالکیت شش دانگ برای موقوفه ملک واقع در خیابان کهندژ و سند یک دانگ از موقوفه ابوالفضل و مهدی نجفی نیز امسال صادر شده که این دو موقوفه از موقوفات مهم استان است و در تملک سازمان اوقاف قرار گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین از افتتاح مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در ج.ار آستان مقدس علامه مجلسی خبرداد و گفت: این مرکز به صورت رایگان از 8 صبح تا ساعت 20 برای حفظ قرآن خدمات آموزشی ارائه می شود و هم اکنون هزار نفر عضو این شبکه آموزشی هستند.
وی ادامه داد: سهمیه استان اصفهان برای تربیت حافظ قرآن در سال جاری 6 هزار نفر پیش بینی شده است.
حضرت محمد هلال(ع)، فرزند بلافصل امیرالمؤمنین علی(ع) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار