در آستانه سالروز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

145 دانش آموز برگزیده مسابقات ادبی و مشاعره در استان قم تجلیل شدند

145دانش آموز برگزیده استان قم در مسابقات ادبی و جشنواره فرهنگی ادبی مشاعره طی مراسمی روز پنجشنبه 23 اردیبهشت در آستانه روز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، در کانون فرهنگی ورزشی مریم قم تجلیل شدند.

کد مطلب: ۴۹۵۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، در مراسمی که به همت انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی قم و در آستانه 25 اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی برگزار شد، ابتدا حسین محمودی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی با تبریک سالروز میلاد امام سجاد(ع)، برخی مسائل آموزش و پرورش از جمله سند تحول بنیادین و تلاش هایی که در این راستا در آموزش و پرورش قم صورت می گیرد را مورد توجه قرار داد.

وی همچنین انجمن علمی آموزش معلمان زبان و ادبیات فارسی استان را در زمره فعال ترین انجمن های علمی استان برشمرد و همدلی و تلاش و انگیزه مسئولان و معلمان این انجمن را موجب نشاط و پویایی هر چه بیشتر و زمینه ساز کشف و تربیت استعدادهای ادبی موجود در بین دانش آموزان دانست.

در ادامه این مراسم، دکتر احمد عزتی پرور استاد دانشگاه و عضو شورای انجمن معلمان زیان و ادبیات فارسی استان به ایراد سخن پرداخت و ضمن بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای ایران، در باره این شاعر بنام و مسائل پیرامون وی و شاهنامه نکاتی را یادآور شد.

شاهنامه خوانی به صورت هنر "نقالی" بخشی دیگری از این برنامه بود که علیرضا علیاری از اعضای شورای اجرایی انجمن و دبیر ادبیات ناحیه دو آموزش و پرورش قم، آن را اجرا کرد.

این مراسم که همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار شد، بخش های دیگری نیز داشت؛ کلیپی درباره فردوسی پخش شد؛ خانم فرهودی فرهنگی شاغل در کارشناسی تکنولوژی آموزشی ناحیه یک قم شاهنامه خوانی کرد، واعظی از خواننده های سنتی استان، قطعه آوازی را همراه با مولودی خوانی اجرا نمود و دو کودک 4 و 5 ساله از خانواده "رضایی" نیز که با الهام از خواهر بزرگتر خود، وارد عرصه شعر خوانی شده بودند، ابیاتی را از شهریار و فردوسی قرائت کردند.

در پایان این مراسم، 145 دانش آموز برگزیده آزمون و المپیاد ادبی و جشنواره فرهنگی، ادبی مشاعره دانش آموزان متوسطه اول و دوم با حضور برخی مسئولان معاونت های اداره کل و ناحیه یک آموزش و پرورش قم، معلمان ادبیات استان و اولیاء دانش آموزان تجلیل شدند.

محمدرضا ابراهیم زاده دبیر اجرایی انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم در حاشیه این همایش با تشریح جزئیات برگزاری مسابقات مشاعره به خبرنگار پانا گفت: در ابتدای سال تحصیلی پس از اعلام فراخوان، حدود 700 دانش آموز پنجم ابتدایی و متوسطه اول و دوم در مسابقات ثبت نام نمودند.

وی ابراز کرد: پس از برگزاری مراحل اولیه مسابقات مشاعره در محل انجمن، مراحل نهایی در دبستان هدایت که بیشترین ظرفیت حضور در مسابقه را نیز داشت، برگزار گردید.

ابراهیم زاده خاطرنشان ساخت: در بخش مشاعره، 40 دانش آموز و در بخش مسابقات ادبی 105 نفر برگزیده استانی، مورد تقدیر قرار گرفتند؛ 16 نفر نیز در مقطع ناحیه ای تقدیر شدند.

وی افزود: انجمن همواره می کوشد با تلاش معلمان فرهیخته زبان و ادبیات فارسی در استان، آموزه های شیرین زبان فارسی را در بین دانش آموزان گسترش داده و از این رهگذر، در راستای تعمیق خودباوری، معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و کشف و پرورش استعدادهای ادبی استان، گام های اساسی بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار