مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد :

آغاز واگذاری صندوق های صدقات به مراکز نیکوکاری خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی از واگذاری 12 هزار و293 صندوق صدقه به هفت مرکز نیکوکاری سطح استان خبر داد وگفت: این اقدام در راستای مردمی کردن خدمات وافزایش اعتماد عمومی انجام گرفت.

کد مطلب: ۴۹۴۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان شمالی، عباس اهرابی، با بیان اینکه 7 مرکز نیکوکاری در شهرستان های بجنورد،گرمه و جاجرم پایلوت در اجرای این طرح هستند،گفت: بر اساس مقایسه های به عمل آمده کمک های جمع آوری شده نسبت به چند ماه قبل از واگذاری صندوق ها ، بیش از 71 درصد رشد داشته است.

به گفته اهرابی این طرح از آذر ماه سال 94 آغاز شده و با توجه به مردمی بودن طرح تا کنون موفقیت های خوبی با این شیوه بدست آمده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی، با بیان اینکه تا کنون 11 هزار و509 صندوق از کل صندوق های واگذار شده تخلیه شده اند افزود: از این صندوق ها حدود یک میلیارد ریال صدقه جمع آوری شده است .تاکنون حدود 94 درصد صندوق ها تخلیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 126 هزار صندوق صدقه در سطح استان وجود دارد بیان کرد: جمع‌آوری و توزیع کمک های این صندوق ها در بین خانواده‌های تحت حمایت شناسایی شده توسط اعضای هیئت امنای مراکز عملیاتی می شود.

اهرابی گفت: با هم‌سویی و تعاملات هر چه بیشتر امام جماعات، هیئت امنای مساجد و معتمدان محله تلاش داریم تا سطح وسیعی از خدمات را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه با واگذاری صندوقهای صدقات به این مراکز فرایند جمع‌آوری، ثبت و توزیع صدقات جمع‌آوری شده توسط مراکز نیکوکاری انجام می‌شود، اظهار کرد: کمیته‌ امداد نیز نقش نظارتی و سیاستگذاری بر نحوه‌ هزینه کرد صدقات جمع‌آوری شده را خواهد داشت تا هیچ خللی در این امور وارد نشود.

اهرابی با بیان اینکه مردمی کردن خدمات، مشارکت هر چه بیشتر مردم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را در پی خواهد داشت افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی سبب می‌شود تا مساعدت‌های خیران در سریع‌ترین زمان ممکن به دست افراد نیازمند برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار