فرماندار ساوه:

خیران مدرسه ساز بازوی آموزش و پرورش هستند

معاون استاندار مركزی و فرماندار ساوه گفت: خیران مدرسه ساز بازوی آموزش و پرورش در فضاهای آموزشی برای امر مناسب سازی هستند.

کد مطلب: ۴۹۴۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، محمد بهاروند در دهمین جشنواره خیران مدرسه ساز ساوه در دانشكده سمای این شهرستان افزود: خیران مدرسه ساز بازویی تواتمند برای تحقق اهداف و سیاست های كلان آموزش و پرورش در نظام آموزشی هستند و در كیفیت اموزش و تربیت نسل ماهر و متخصص نفش محوری دارند.

وی ادامه داد: نبض توسعه همه جانبه كشور در نظام آموزش و پرورش در حال تپیدن است و اقتدار و برخورداری از امكانات مناسب و فضاهای آموزشی و تربیتی استاندارد پایه اصلی تربیت نسل پویا و كارآمد است.

وی ادامه داد: نظام آموزشی و جامعه مدیون خدمات این قشر است و این خیراندیشان با وجود جایگاه متعالی در نزد خداوند ، در تربیت و شكوفایی نسل های بعدی این سرزمین نیز سهیم هستند.

محمدرضا منصوری، منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیش از 90 درصد از درآمدهای پایدار استان مركزی از حوزه صنعت تامین می شود و در واقع صنعت استان مركزی باوجود نقش آفرینی در حوزه اقتصاد در دیگر حوزه ها از جمله مشاركت در امر مدرسه سازی و توسعه فضای آموزشی نیز سهیم است.

همچنین مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مركزی افزود: شهرستان ساوه در به كارگیری از ظرفیت های ارزشمند خیران در نظام تعلیم و تربیت و بهسازی، نوسازی و احداث فضاهای آموزشی از شهرستان های پیشتاز استان مركزی است.

محمد صادق قائمی افزود: شهرستان های اراك و ساوه به دلیل تراكم بالای جمعیتی نسبت به دیگر شهرستان های استان مركزی نیازمند توجه و مساعدت بیشتر خیرین نیك اندیش در توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی هستند.

وی ادامه داد: خیران ساوجی تا كنون حدود 110 میلیارد ریال برای توسعه،بهسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در این شهرستان مشاركت كرده اند.

مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مركزی اضافه كرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده 400 كلاس درس و فضای آموزشی در شهرستان ساوه نیازمند توجه و مشاركت خیران نیك اندیش است تا شاهد احداث فضاهای فیزیكی آموزشی مناسب برای تحصیل دانش آموزان باشیم.

قائمی ابراز داشت: با توجه به كمبود اعتبارات و منابع، استفاده از ظرفیت های ارزشمند خیران مدرسه ساز یكی از مهم ترین شاخص های دستیابی به توسعه كمی و كیفی در فضاهای آموزشی است.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مركزی نیز گفت: حدود 60 فضای آموزشی در این استان با همت و مشاركت خیران نیك اندیش احداث ،نوسازی و یا بهسازی شده است.

علی فخاری بیان كرد: سهم شهرستان ساوه از احداث، نوسازی و بهسازی فضاهای آموزشی استان مركزی حدود 14 پروژه است كه برای اجرای این طرح ها حدود 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی تشكیل مجمع خیران مدرسه ساز استان مركزی، ایجاد وفاق و همدلی و استفاده از ظرفیت های ارزشمند خیران نیك اندیش در راستای توسعه و تعمیق نظام تعلیم و تربیت است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: 35 درصد از مدارس این شهرستان خیر ساز هستند.

عبدالله سالمی بیان كرد: برای اجرای طرح یك شیفت شدن مدارس در سطح این شهرستان به احداث 30 فضای آموزشی جدید نیاز است كه این مهم با مشاركت و تعامل خیران نیك اندیش قابل اجراست.

وی عنوان كرد: نظام تعلیم و تربیت كشور به همت والا و مشاركت ارزنده خیران مدرسه ساز نیازمند است و در واقع فردای درخشان نظام آموزشی كشور و تربیت اجتماعی نسل های آینده به اقتدار و توانمندی این نظام اساسی گره خورده است.

در این نشست تعدادی از خیران مدرسه ساز ساوجی با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار