نقش معلم در ایجاد جامعه سالم و پویا بی بدیل است

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ماسال با اشاره به نقش معلمان در پرورش شخصیت دانش آموزان گفت: جامعه سالم و پویا، نیازمند تربیت دانش آموزان سالم است و در این مسیر، نقش معلم، بی بدیل است.

کد مطلب: ۴۹۳۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،محمود قاسم نژاد روز شنبه در همایش تجلیل از فرهنگیان شهرستان ماسال كه به مناسبت هفته معلم برگزار شد، با تاكید بر نقش اساسی معلم در رشد شخصیت دانش آموزان عنوان داشت: در شكل دهی شخصیت های ارزشمند تاریخی همچون امام خمینی(ره)، شهید مطهری و دیگر علما و نخبگان مطمئناً نقش معلمان آنها بی بدیل بوده است.
وی با بیان اینكه در همه اعصار معلمان دارای دو نقش مربیگری و معلمی بوده اند، ادامه داد: مربیگری به معنای انتقال علوم آموختنی به دانش آموز است اما نقش معلمی، معطوف به پرورش شخصیت دانش آموز است و اینجاست كه جایگاه معلم فراتر از دیگر افراد جامعه است چرا كه می تواند با ایفای نقش هدایتگری خود به ترویج اخلاق و آئین زندگی در جامعه بپردازد.
فرماندار ماسال جامعه سالم را نیازمند دانش آموزان و نوجوانان سالم دانست و اضافه كرد: در شرایطی كه امروز كسانی با استفاده از ابزارهای گوناگون رسانه ای و فناوری به دنبال دور كردن جامعه از اخلاق هستند، نقش معلم به عنوان عنصر ارزشمند فرهنگی در آگاهی بخشی و روشن ساختن نهاد و ذهن دانش آموزان در خصوص مضرات استفاده نابجا از ابزارهای ارتباطی بسیار برجسته است.
قاسم نژاد در ادامه با تبیین نقش معلمان در جلوگیری از بروز بزهكاری ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خاطرنشان كرد: معلمان باید همیشه خود را آماده، آراسته و به روز نگهدارند تا همواره بتوانند به عنوان الگویی عملی برای دانش آموزان مطرح باشند.
در پایان این همایش كه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود، با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان از معلمان نمونه و بازنشستگان فرهنگی ماسال با اهدای جایزه و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار