قائم مقام معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور باغبانی:

توسعه كشت های گلخانه ای از برنامه های محوری دولت یازدهم است

قائم مقام معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور باغبانی گفت: توسعه كشت های گلخانه ای و محیط های كنترل شده یكی از برنامه های محوری دولت یازدهم است.

کد مطلب: ۴۸۹۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، جهانگیر عرب در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه ملی گل و گیاه محلات در سالن اجتماعات پژوهشگده گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات، افزود: توسعه محیط های كنترل شده در بخش كشت گلخانه ای، مردم محوری در بخش های مختلف كشاورزی، توجه به شركت های دانش بنیان و ارتباط بین المللی از بسته جدید دولت تدبیر و امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری است.

وی ادامه داد: بر همین اساس طرح توسعه كشت گلخانه‌ای و افزایش تولید یكی از اولویت‌های مهم وزارت جهاد كشاورزی قرار گرفته و این رویكرد در اقتصاد مقاومتی پذیرفته شده است.

قائم مقام معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور باغبانی اظهار داشت: برای افزایش بهره ‌وری در مصرف آب یكی از اولویت‌های مهم توجه به محیط های كنترل شده و توسعه گلخانه ها از فضای آزاد به فضای سربسته است.

عرب بیان کرد: برای افزایش تولید محصولات گلخانه ای و مكانیزه كردن گلخانه ها تسهیلات ویژه پرداخت می شود.

وی ابراز داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی دولت برای اصلاح، توسعه و تأمین زیرساخت های لازم گلخانه ها و ارتقاء بهره وری، افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید هیچ گونه محدویت در پرداخت تسهیلات برای مكانیزه كردن كشت گلخانه ای وجود ندارد.

قائم مقام معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور باغبانی اضافه کرد: تراز تجاری محصولات كشاورزی به ویژه محصولات گلخانه ای در دولت تدبیر و امید در سال گذشته مثبت شد.

عرب گفت: تراز تجاری محصولات كشاورزی در دولت قبل منفی بود كه با اقدامات و برنامه های دو سال اخیر دولت در ایام پساتحریم این تراز مثبت شده و رو به رشد است.

وی افزود: در حال حاضر 400 میلیون نفر در كشورهای همسایه، منطقه خاورمیانه و آسیای میانه متقاضی گل و گیاه ایران هستند كه برای توسعه تجارت این حوزه در بخش كشاورزی و افزایش صادرات، تسهیل امور گمركی در دستور کار دولت قرار دارد.

قائم مقام معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: پایانه گل و گیاه محلات تا پایان سال جاری به صورت رسمی فعال سازی خواهد شد و در این راستا تولید گل و گیاه محلات باید مكانیزه باشد تا بتواند مطابق با استانداردهای تولید جهانی در عزصه تجارت بین الملل وارد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار