ساماندهی نصب آنتن و دکل های مخابراتی در سطح شهر همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بر قانونمند کردن نصب آنتن و دکل های مخابراتی در سطح شهر تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۸۵۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با اشاره به اینکه شورای چهارم از ابتدای فعالیت در بحث محیط زیست ورود پیدا کرد و توجه ویژه‌ای به این مهم داشته است، افزود: کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک، مباحث محیط زیست را در اولویت قرار داده و در راستای حفظ آن اقدامات مختلفی انجام داده است.
گردان با اشاره به نصب دکل های مخابراتی در نقاط مختلف شهراظهار کرد: متاسفانه این دکل و آنتن های مخابراتی بدون هماهنگی شهرداری نصب شده اند که بدون برآورد و ضوابط محیط زیست و سلامت شهروندان نصب شده اند بر این اساس شورا و شهرداری مخالف نصب دکل ها نیست اما تاکید بر رعایت حقوق شهروندان، قانونمند کردن و ساماندهی و نیز تجمیع آنها دارد.
وی با بیان اینکه در نصب دکل های مخابراتی مسایل زیست ومحیطی، سلامت شهروندان و نیز ضوابط بصری رعایت شود، یادآور شد:دستورالعمل جامه ای توسط سازمان فن آوری و اطلاعات شهرداری همدان تهیه شده که پس از اصلاح و مصوب در شورا نتیجه نهایی جهت وحدت رویه اجرایی برای تمامی اپراتورها ارسال خواهد شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به اهمیت حمل پسماندها بیمارستانی که دستور دوم جلسه این هفته بود پرداخت و گفت: چگونگی حمل و دفن این نوع پسماندها با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و محیط زیست همواره مورد تأکید کمیسیون خدمات شهری جهت جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم در این جلسه با بیان اینکه در همدان 30 درصد زباله‌ها بی‌خطرسازی نمی‌شود که این 30 درصد پسماند متعلق به مطب‌های پزشکی است، گفت: در همه بیمارستان‌های استان دستگاه بی‌خطرساز زباله فعال بوده که سازمان محیط زیست، مرجع تشخیص نوع پسماندها است.
محمدرضا محمدی با بیان اینکه مرجع تصویب تعرفه حمل پسماند شورای شهر است، اضافه کرد: طبق قانون مسولیت حمل زباله های عفونی بر عهده خود تولید کننده است و در صورت تبدیل زباله به پسماند عادی شهرداری موظف به حمل آن است.
محمدی تاکید کرد: بر اساس گزارشات آزمایشگاه سازمان محیط زیست زباله‌ها و پسماندهای عفونی بیمارستان‌های همدان بی خطر سازی می شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به اینکه مدیریت بی‌خطرسازی زباله‌ها در بیمارستان‌ها انجام می‌شود، گفت: بیمارستان‎های دانشگاه علوم پزشکی همدان تولیدکننده زباله عفونی نیستند.
محمدرضا عبادیان با اشاره به اینکه محیط زیست برای دانشگاه علوم پزشکی بسیار مهم است، اظهار کرد: دستگاه اتوکلاو برای همه بیمارستان‌های استان خریداری و راه‌اندازی شده است و مدیریت بی‌خطرسازی زباله‌ها در بیمارستان‌ها انجام می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه زباله‌های بیمارستان بعضاً تفکیک نمی‌شوند، گفت: در حال حاضر زباله‌های عفونی و غیرعفونی از سوی بیمارستان‌ها به صورت مخلوط تحویل می‌شود.
مجید درویشی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی با راه‌اندازی دستگاه‌های اتوکلاو در بیمارستان‌ها مدعی غیرعفونی بودن زباله‌های بیمارستان‌ها است، گفت: در انجام این کار باید درصدی برای خطای انسانی گذاشت و بر همین اساس نمی‌توان سلامت افراد و محیط زیست را به خطر انداخت.
وی اضافه کرد: زباله‌های بیمارستانی در همدان با افراد آموزش داده شده و ماشین‌آلات مجهز، حمل می‌شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه روزانه 6 تن زباله عفونی از بیمارستان‌ها جمع‌آوری و منتقل می‌شود، گفت: تولید زباله‌های بیمارستانی در همدان نسبت به سال گذشته یک تن افزایش داشته است.
بابک مهدی‌آزاد با اشاره به فعالیت 9 بیمارستان در همدان و جمع‌آوری زباله این بیمارستان‌ها توسط مدیریت پسماند اظهار کرد: در بیمارستان خصوصی کاهش تولید زباله وجود دارد.
مهدی‌آزاد با بیان اینکه در سال گذشته برای مدیریت زباله عفونی قرار بر استفاده از دستگاه زباله‎سوز پلاسما شد، گفت: توسط این دستگاه همه زباله‎ها به سه درصد خاکستر تبدیل می‌شود که دفن سه درصد خاکستر بسیار راحت‌تر است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار