رییس اداره سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت خبر داد

افزایش میزان تولد و کاهش نرخ مرگ و میر در سال 94

رییس اداره سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از افزایش میزان تولد و کاهش نرخ مرگ و میر نوزادن در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۱۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، دکتر محمد اسماعیل مطلق در همایش ارائه مدل رویکرد مراقبت همه جانبه نوزادان گفت: طبق سیاست های در نظر گرفته شده درباره میزان زاد و ولد در کشور میزان باروری کلی باید به 2.1 درصد برسد.

51درصد تولد ها در مراکز روستایی

وی در ادامه به آمار تولد ها اشاره کرد و افزود : درسال 94، یک میلیون و 580هزار تنوزاد به دنیا آمدند که 96 درصد آنها در بیمارستان‌ها ، 51 درصد در مراکز تسهیلات زایمانی روستاهایی و کمتر از یک درصد نیز در منازل انجام شد.

9.5مرگ ومیر به ازای هر 1000تولد

مطلق با اشاره به اینکه پیش از انقلاب 145مورد در هر 1000 تولد زنده بود گفت: طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی، برای ایران عدد 12 مورد مرگ و میر در هر هزار مورد تعیین شده، درحالی که ما امروز به نرخ 9.5 مورد در هر هزارتولد رسیده ایم.

افزایش میزان تولد در سال 94 نسبت به سال 93

رییس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به بررسی‌های اولیه، در سال 94 میزان تولد نسبت به سال 93، 40هزار مورد افزایش داشته است.

نرخ باروری در کشور را 1.9 درصد است

وی ادامه داد: آخرین نرخ باروری در کشور را 1.9 درصد است و باتوجه به تدوین برنامه‌ای مشخص برای ثبت مرگ و میر نوزادان در همه بیمارستان‌ها، باید بر اساس آن برای کاهش این نرخ برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته وی براساس پژوهش‌های انجام شده در اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، بسته های خدماتی مناسب برای اساتید، پرستاران و دست اندرکاران وزارت بهداشت تدوین شده است. با ابلاغ سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت، در آینده‌ای نزدیک خدمتی را برای نوزادان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ و سطح‌بندی شده انجام می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار