معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس تاکید کرد:

اولویت اعزام افراد مسموم با گاز منو اکسید کربن در اورژانس/ ضرورت بررسی مسیر خروجی وسیله گازسوز

خبرگزاری پانا: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس گفت: اعزام آمبولانس برای مصدومان مسمومیت با گاز منوکسید کربن از اولویت های اصلی اورژانس فارس است و دراین زمینه هیچ کوتاهی نمی شود.

کد مطلب: ۴۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرشاد فلاحتی افزود: مسمومیت با گاز منو اکسید کربن مرگ خاموش است و با توجه به این که این نوع گاز، رنگ و بوی خاصی ندارد، متاسفانه قربانیان خود را غافل گیر می کند.


وی اظهار داشت: استنشاق گاز منوکسید کربن موجب سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، خواب آلودگی، ضعف، سستی، بی حالی، کبودی انگشتان و دور لب، تنگی تنفس، افزایش تعداد نفس ها، کاهش هوشیاری، اغما و در نهایت مرگ می شود.


فلاحتی با اشاره به اینکه در صورت بروز مسمومیت با گاز منوکسید کربن باید به اورژانس اطلاع داده شود، بیان کرد: هموطنان با توجه به سرد شدن هوا باید حساسیت بیشتری نسبت به سالم بودن دودکش ها، تهویه سالم، سوخت سالم و استاندارد بودن وسیله گاز سوز داشته باشند و مسیر خروج گازمنو اکسید کربن ازدودکش ها را کنترل کنند.


محمود زارعی، رئیس اداره ایمنی و آتش نشانی شرکت گاز استان فارس نیز گفت: بیشتر حوادث مسمومیت با منوکسید کربن زمانی اتفاق می افتد که خانواده ها جابجایی دارند، مثلا به منزل جدیدی نقل مکان می کنند و متاسفانه سالم بودن دودکش یا وسیله گرمایشی را کنترل نمی کنند.

فرید نعمت اللهی، عضو سازمان نظام مهندسی نیز اظهار داشت: نصب بخاری های بدون دودکش در محل های مسکونی یا مکان هایی که افراد توقف چند ساعته دارند، خطرناک است و توصیه نمی شود.


وی در پایان گفت: درزبند کردن پنجره ها موجب عدم ورود اکسیژن کافی می شود که باید از آن خودداری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار