معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مشکل دفع پسماندهای بهداشتی و درمانی در اردبیل برطرف می‌شود

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از به حداقل رساندن آسیب‌ها و خطرات پسماندهای بهداشتی و درمانی در استان با تجهیز بیمارستان‌ها به سیستم دفع مناسب خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۰۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، صادق حضرتی در آیین راه‌اندازی نخستین سامانه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در اردبیل گفت: با توجه به پیگیری‌ها و تاکیداتی که محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در راه‌اندازی سیستم‌های جدید دفع زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی داشت، تصمیم گرفتیم تا این سامانه را در اطراف شهر اردبیل راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اهداف راه‌اندازی این سامانه برای به حداقل رساندن‌ آسیب‌های عفونی و ضد بهداشتی پسماندهای بیمارستانی تصریح کرد: به تمام بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی اعلام کردیم تا به سیستم‌های جدید دفن پسماندهای بهداشتی و درمانی مجهز شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد:‌ با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری 250 میلیون تومانی نخستین سامانه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی را در اردبیل راه‌اندازی کردیم که امیدواریم این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در ماه‌های آینده ادامه پیدا کند.

حضرتی با اشاره به خطرناک بودن این پسماندها در ورود به محیط زیست افزود: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا این پسماندهای بیمارستانی و عفونی بدون در نظر گرفتن سیستم‌های نظارتی زمینه دغدغه‌ و نگرانی‌های زیست‌محیطی را در جامعه فراهم آورد.

وی ظرفیت این سامانه را در بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در هر ساعت 60 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری بخش غیر دولتی به سرعت زمینه راه‌اندازی دیگر سامانه‌ها را نیز به وجود آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار