میزان آلایندگی شركت فروسیلیس اعلام شد

دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان طی نامه ای به استاندار سمنان، میزان آلایندگی شركت فروسیلیس را اعلام كرد.

کد مطلب: ۴۷۷۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، با توجه به تاكیدات استاندار سمنان و مصوبه كارگروه سلامت و امنیت غذایی پیرامون ارائه نظریه صریح دانشگاه علوم پزشكی سمنان در خصوص میزان آلایندگی شركت فروسیلیس و تاثیرات آن بر شیوع سرطان، جوابیه ای از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به استانداری سمنان ارائه گردید .
در جوابیه‎ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آمده است:
جناب آقای صادقی
مدیر كل محترم دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان
با توجه به اندازه گیری های انجام شده در داخل محیط شركت فروسیلیس ایران در سال ۹۳ ، غلظت گرد و غبار كلی شامل تمامی انواع گرد و غبار موجود از جمله سیلیس رسوبی و كریستالی در تمامی ایستگاه ها بیش از حد مجاز و غلظت سیلیس كریستالی در تمامی ایستگاه ها كمتر از حد مجاز گزارش شده است .
همچنین در سال ۹۴ غلظت گرد و غبار كلی در تمامی ایستگاه ها و غلظت سیلیس كریستالی در سالن همكف(چرخ ریخته گری) و سقف ۴۰/۳ یا ذوب گیری كمتر از حد مجاز گزارش شده است .
لازم به ذكر است به منظور قضاوت بهتر، پی گیری لازم به منظور نمونه برداری و آنالیز سیلیس كریستالی با استفاده از تكنیك های اندازه گیری دقیق ( XRD) در تمامی قسمت ها در سالجاری توسط این دانشگاه انجام شده است كه نتایج آن به محض وصول اعلام خواهد شد.
از نظر وضعیت سلامت ریوی كارگران، هر ساله معاینات پزشكی دوره ای توسط متخصص طب كار و تحت نظارت این دانشگاه انجام می شود كه با توجه به آزمایشات انجام شده از جمله اسپیرومتری، رادیوگرافی و HRCT (سی تی اسكن با وضوح بالا) مواردی از بیماری سرطان ریه مرتبط با سیلیكوزیس تا به حال اثبات نشده است.
ضمن اینكه بر اساس كتابچه حدود مواجهه شغلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ماده سیلیس سرطانزای درجه A۲ (احتمال ایجاد سرطان برای انسان) می باشد كه با توجه به این موضوع پایش و اندازه گیری های مستمر گرد و غبار محیط كار، تعیین وضعیت سلامتی كارگران و پی گیری انجام اقدامات كنترلی در دستور كار این دانشگاه قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار