توصیه‌هایی بهداشتی نوروزی/قسمت سوم

با مصرف ماست و دوغ احتمال مسمومیت‌های سفر را کاهش دهید

مصرف دوغ، ماست و آب لیموی تازه در کنار غذا می‌تواند احتمال مسمومیت‌ها و آزردگی‌های سیستم گوارشی را در طول سفر به حداقل برساند.

کد مطلب: ۴۷۵۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، رعایت نکانی درخصوص بهداشت مواد غذایی و نوشیدنی در سفرهای نوروزی می تواند تضمین کننده سفری ایمن و پرنشاط برای خانواده ها در ایام نوروز باشد که در این یادداشت بخش دوم این توصیه ها را با شما درمیان خواهیم گذاشت:

مسافران باید از مصرف آبهای آشامیدنی بین راهی که هیچ کنترلی بر آن نیست پرهیز کرده و خودشان بطری‌های آب آشامیدنی همراه داشته باشند چون در این صورت از سالم بودن آب مطمئن بوده و با خیال راحت آن را مصرف می‌کنند.


با توجه به اینکه در بیشتر مسیرهای جاده‌ای کشور رستوران‌های مطمئنی وجود ندارند بنابراین توصیه می‌شود از غذاهای کنسرو شده و کارخانه‌ای که طول عمر مشخص دارند استفاده شود چرا که از سلامت آن مطمئن هستند.

همچنین مصرف دوغ، ماست و آب لیموی تازه در کنار غذا می‌تواند احتمال مسمومیت‌ها و آزردگی‌های سیستم گوارشی را در طول سفر به حداقل برساند.

دستها و تمام سطوح و وسایل آماده سازی غذا را با مایع ظرفشویی و آب گرم قبل و بعد از تماس با گوشت مرغ و ماهی خام بشویید.

تخم‌مرغ را به طور کامل بپزید و هیچوقت قاشق یا کاسه‌ای را که شیرینی خانگی حاوی تخم‌مرغ خام در آنها تهیه شده به دهان نبرید.

زمانی که در بیرون از منزل کباب می‌پزید، از ظروف تمیز برای کباب‌های پخته استفاده کنید و هیچوقت ظروفی را که در آنها گوشت خام قرار داشته و هنوز شسته نشده است برای کباب‌های پخته استفاده نکنید.

از مصرف سالاد الویه به عنوان غذای مسافرتی اکیدا خودداری نمایید.

در صورتی که در سفر غذاهای گوشتی همراه دارید باید قبل از مصرف آن را کاملا حرارت دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار