رادیو فرهنگ برنامه ای ویژه روزجهانی ساز نی نبان پخش می کند

20اسفند (10 مارس) روزجهانی ساز نی انبان است، رادیو فرهنگ به همین مناسبت در برنامه نیستان، با اساتید صاحب سبک ساز نی انبان در ایران گفتگو می کند.

کد مطلب: ۴۷۳۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ ندا رادمهر گزارشگر برنامه نیستان چهارشنبه 19 اسفند به مناسبت روز جهانی ساز نی اینان با اساتیدی چون سهراب مشهدی زاده، بهرام مهر بخش و محسن حیدریه (نوازندگان پیشکسوت و برجسته ساز نی انبان) و همچنین استاد علی اصغر دوستدار سازنده پیشکسوت ساز نی انبان گفتگو می کند.
گفتگوهای این برنامه با موضوع وضعیت نواختن این ساز و جایگاه اجتماعى این ساز ، تفاوت سبکها و مهمترین مشكلات نوازنده هاى این ساز خواهد بود.
موزه پیت ریورز در آکسفورد بزرگ‌ترین مجموعه نی‌انبان‌ها در دنیا را دارد. نهم مارس نی انبان‌ها به این موزه باز‌می‌گردند تا دهم مارس (روز جهانی نی‌انبان) را جشن بگیرند. در این مراسم نی‌ها و نی‌جفتی‌های انگلیسی، نی‌های هلندی، نی‌انبان‌های اسکاتلندی، نی‌های اسپانیایی، نی‌انبان‌های سوئدی و همچنین نی‌انبان‌های شرقی به اجرا می‌پردازند.
برنامه نیستان رادیو فرهنگ، برنامه ای با موضوع موسیقی ایرانی است که هر روز ساعت 14:30 پخش می شود.
این به تهیه کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه : فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 585 به روی آنتن می رود.
منبع:میزان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار