کنگره‌ی شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد ;

قادری; کلید واژه مشترک زندگی شهدا اطاعت از رهبری است

جانشین فرمانده سپاه عاشورا، گفت: با مطالعه و بررسی راه و سرنوشت تمامی شهیدان از ابتدای انقلاب تا به اکنون، به یک کلید واژه‌ی مشترک در زندگی تمام این شهیدان می‌رسیم؛ که اطاعت از امام(ره) و عمل به فرمایشات رهبری بوده است،

کد مطلب: ۴۷۲۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،سرهنگ پاسدار علی قادری در کنگره‌ی شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین افتتاحیه بیستمین دوره اردوی راهیان‌نور ، ضمن تقدیم احترام به خانواده‌ی شهیدان محمود رضا بیضایی و سید وحید نومی‌گلزار، اظهار کرد: شهدا رفتند و مسئولیت بزرگی را بر دوش ما گذاشتند؛ و ما نیز برای حفظ و صیانت از انقلاب، استقلال و آزادی ایران در قبال متجاوزان، باید در وظیفه‌ای که بر دوش ما نهاده شده است مسئولانه عمل کنیم و ارزش خون شهدا و این انقلاب را بدانیم.
علی اکبر طاهر اقدم، قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم، با اشاره به موضوع هابیل و قابیل و مسئله ی حق و باطل، اظهار کرد: از همان روزی که انسان خلق شده است، جنگ بین حق و باطل نیز وجود داشته و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: هیچگاه بین حق و باطل موازنه‌ای به وجود نخواهد آمد و طبق حدیث قدسی نیز، جبهه‌ی حق، پیروز نهایی تمام میدان‌های حق علیه باطل خواهد بود.
وی ادامه داد: تمام کسانی که هشت سال دفاع مقدس را درک کرده‌اند، خوب می‌دانند که پیروز واقعی شهیدان هستند و کسانی که از این قافله عقب مانده‌اند همیشه حسرت شهادت را می‌خورند.
قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیان کرد: بعد از آزادی خرمشهر شاید بعضی‌ها فکر می‌کردند که جنگ و دفاع تمام شده است در حالی که دفاع و مبارزه با دشمنان اسلام هنوز هم ادامه دارد و همان‌گونه که می‌بینیم مجاهدان با دفاع از حرمین، امنیت کشورمان را تضمین کرده‌اند.
وی در توصیه‌ای به دانشجویانی که در اردوی راهیان‌نور به بازدید از مناطق جنگی می‌روند، گفت: مناطقی را که مشاهده خواهید کرد، قطعه‌ای از کشور ماست که فرماندهان زیادی در آنجا به شهادت رسیده و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان مورد تصرف دشمن قرار بگیرد؛ و شما به عنوان کسانی که نمونه‌ای از آثار جنگ و سختی‌های آن را مشاهده می‌کنید در قبال شهدا مسئول خواهید بود و باید آگاه باشید که چه کسانی برای چه هدفی جانشان را فدا کردند تا امروز بتوانیم در مقابل آمریکا سربلندانه بایستیم.
احمدرضا بیضایی، برادر شهید محمود رضا بیضایی نیز در کنگره ی شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این مراسم، عنوان کرد: جبهه‌ی مقاومت اسلامی که امروزه در منطقه‌ی خاورمیانه رقم خورده است، جریانی نوظهور نیست که فقط مختص امروز باشد؛ چرا که این مسیر ادامه همان مسیر هشت سال دفاع مقدس است.
وی با بیان خاطره‌ای از برادر شهید خود، محمودرضا بیضایی، ابراز کرد: شهید همت نیز یکی از شهدای شاخص و مورد علاقه‌ی برادرم بود که در آلبوم وی عکسی از شهید همت بود که بسیار مورد پسند محمودرضا بود، او روی جزییات این عکس خیلی تمرکز داشت و برای او خیلی مهم بود که با وجود اینکه ایشان فرمانده سپاه بودند لباس ساده‌ی خاکی‌رنگ بسیجی را بر تن کرده و با چفیه و کفش کتانی چینی، که برای حفظ تیب نظامی خود، بند کفش خود را بر شلوار بسته بود و در فرودگاه دمشق همراه افسر سوری از هواپیما پیاده می‌شد که این افسر دارای یونیفرم و تشریفات نظامی خوبی بود، این تصویر نشان دهنده ی آن است که این هدف از همان ابتدا در فکر و اندیشه‌ی مجاهدان ما بوده است، چرا که جبهه مقاومت، از ابتدای انقلاب شروع شده و این جبهه‌ی امام خمینی(ره) است و تنها مربوط به دولت بشار اشد نمی‌شود.
وی ادامه داد: "منطقه جولان" در شرق سوریه قرار دارد و خط قرمزی برای رژیم صهیونیستی است؛ چرا که از این طریق بر سوریه اشراف دارد و به علت شرایط جغرافیایی و ارتفاعات مناسب آن مکان امنی را برای ایجاد سلطه بر دیگر بخش های اطراف دارد.
وی ادامه داد: همه آن چیزی که رسانه های خارجی در مورد داعش می‌گویند، حرفهایی انحرافی هستند که ما را از اصل غافل می‌کنند؛ در صورتی که داعش پروژه ای در خدمت رژیم صهیونیستی است.
بر اساس این گزارش، کنگره ی شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین افتتاحیه بیستمین دوره اردوی راهیان‌نور، به همراه تجلیل از خانواده‌ی شهدا مدافع حرم "محمودرضا بیضایی" و "سید وحید نومی‌گلزار" در تالار شهید شایانمهر دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم به دانشجویان برگزیده مسابقه عکاسی محرم، و دانشجوی رشته‌ی دکترای تخصصی این دانشگاه "محمد امام علی زاده" و همچنین فعالان بسیجی این دانشگاه جوایزی اهدا شد و به هشت نفر از افراد حاضر در این مراسم نیز به قید قرعه، سفر زیارتی مشهد مقدس تعلق گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار