شهردار اهواز در مانور هفته ی سلامت و محیط زیست :

ریزگردها و خاکسترهای نیشکر دو تهدید زیست محیطی در خوزستان

شهردار اهواز گفت: مشکل ریزگردها و خاکسترهای نیشکر در کنار معضلات دیگر از تهدیدهای زیست محیطی در خوزستان است که بر زندگی مردم تاثیر گذار می گذارد.

کد مطلب: ۴۷۱۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، سید خلف موسوی در مانور هفته ی سلامت و محیط زیست خوزستان گفت: امروز روز نظافت عمومی شهر است و در این روز مدیران ، شهرداران مناطق و اعضای شورای اسلامی شهر در کنار مردم به نظافت عمومی شهر می پردازند و با این کار به استقبال بهار 95 می رویم.

شهردار اهواز که با لباس کارگران شهرداری در این مراسم حضور یافته بود ، اظهار داشت: ابن لباس ، لباس عزت و خدمت است و همه باید برای حفظ محیط زیست کوشش کنیم چون محیط زیستی پاک برای هر شهروند یک حق و برای هر مدیر یک تکلیف محسوب می شود .

موسوی کیفیت زندگی شهروندان را وابسته به محیط زیست شهری دانست و گفت: مشکل ریزگردها و خاکسترهای نیشکر در کنار معضلات دیگر از تهدیدهای زیست محیطی در خوزستان است که بر زندگی مردم تاثیر گذار می گذارد و همه باید نگران محیط زیست باشیم.

شهردار اهواز در عین حال از تمامی دستگاه ها خواست که ضمن همکاری با استانداری و شهرداری به تعهدات زیست محیطی خود عمل کنند. وی گفت:یکی از راه های مقابله با مشکلات زیست محیطی در اهواز توسعه ی فضای سبز شهری است که مانعی مهمی در برابر آلودگی هوا محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر تمامی دستگاه ها به توسعه فضای سبزدر کنار ادارات خود اقدام کنند ،خیلی از مشکلات این حوزه مرتفع می شودو گامهای مهمی در این راستا برداشته می شود، خاطر نشان کرد:به جز استانداری و شهرداری در خصوص توسعه ی فضای سبز، تاکنون هیچ دستگاهی به تعهدات خود عمل نکرده است .

موسوی با اشاره به اینکه تا کنون 1 میلیون و 300 نفر در راهیان نور ثبت نام کرده اند، شهر اهواز را یکی از مقاصد مهم توریستی و زیارتی عنوان کرد و بیان داشت: همانگونه که یکی از سنت های مرسوم ما در عید نوروز خانه تکانی می باشدما هم با انجام این مراسم نمادین در شهر اهواز به استقبال بهار 95 می رویم و شهرمان را مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی می کنیم .

وی همراهی شهردار اهواز ، مدیران شهری ، اعضای شورای شهر و مسئولین با کارگران شهرداری را در این روز یک کار سمبلیک ندانست و تصریح کرد:پوشیدن این لباس و قرار گرفتن در کنار کارگران شهرداری برای عکس گرفتن نیست بلکه برای رسیدن به تفکر تغییر در نفس مدیران برای همکاری همگانی جهت توسعه و گسترش پاکی در شهر می باشد.

در این مانور که با محوریت روز پاکسازی و نظافت عمومی و همزمان با روز درختکاری، در باغ بوتانیک برگزار شد مهندس خبیر ، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ، شهردار اهواز ،مدیرکل اجتماعی استانداری خوزستان، مدیران شهری، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز حضور داشتند.

این برنامه با همکاری مجموعه ی شهرداری و روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار