از سوی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛

اولین «لوح حافظ» به ایرانشناس برجسته آلمانی اهدا شد

«لوح حافظ» برای بزرگداشت ایران شناسان آلمانی به پرفسور کرین بروک استاد دانشگاه گوتینگن اهدا شد.

کد مطلب: ۴۶۹۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛این لوح به همراه یک سفر ده روزه به ایران، توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هر ساله به یکی از ایران شناسان و خادمان زبان و ادبیات فارسی در آلمان اهدا می‌شود.
پرفسور کرین بروک در ماه مارس، بازنشسته خواهد شد و این لوح به پاس خدمات مستمر ایشان در عرصه ایران پژوهی به وی اهدا شده‌است.
دکتر ایمانی‌پور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان در جریان اهدای این لوح ضمن تقدیر از خدمات پرفسور کرین بروک، با قرائت متن لوح خطاب به این ایران شناس تأکید کرد: اکنون که پس از یک عمر تلاش مستمر علمی، کرسی تدریس در دانشگاه گوتینگن را ترک می‌کنید، بر خود فرض می‌دانم که از زحمات بی‌دریغتان در شناخت ایران و شناساندن آن به دانشجویان و علاقمندان به فرهنگ غنی مشرق زمین صمیمانه تشکر کنم.

وی ادامه داد: بی‌تردید از این پس با انتقال تجارب و ثبت دانش خود، در ماندگاری نامتان در ساحت علمی کشور آلمان موفق خواهید بود. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که اولین «لوح حافظ» را که برای پاسداشت از تلاش های ایران شناسان کشور آلمان تهیه گردیده است، به جناب عالی اهدا کند. امیدوارم در فرصت‌های پیش رو به میزبانی ما امکان سفر مجدد به سرزمینی که سال‌ها در معرفی آن کوشیده اید را داشته باشید.

پرفسور کرین بروک دکترای خود را از دانشگاه لیدن هلند اخذ نموده و مدتی در هلند و لندن به تدریس ایران شناسی اشتغال داشته است.
وی از سال ۱۹۹۶ ریاست کرسی ایران شناسی در دانشگاه گوتینگن را بر عهده دارد. کرین تا کنون جوایز متعددی از جشنواره‌های خارجی من جمله جشنواره بین‌المللی فارابی در ایران، دریافت کرده است.
منبع:مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار