کارگردان فیلم ˝یک سطر واقعیت˝:

حوزه هنری علاقه بسیاری به اکران گشت ارشاد داشت/نگاه حوزه هنری به فیلم ها سودجویانه است

خبرگزاری پانا: علی وزیریان کارگردان فیلم ˝یک سطر واقعیت˝ که شامگاه گذشته در حاشیه برنامه هفت به اکران نشدن این فیلم در حوزه هنری واکنش نشان داد، گفت: نگاه حوزه هنری نسبت به اکران فیلم ها سودجویانه است و آنها علاقه بسیاری داشتند که گشت ارشاد را اکران کنند و برای آن سر و دست می شکستند.

کد مطلب: ۴۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، علی وزیریان کارگردان یک سطر واقعیت در برنامه هفت سینمایی با اشاره به عدم اکران این فیلم در حوزه هنری گفت: من اطلاع دارم که حوزه هنری برای اکران فیلم «گشت ارشاد» تلاش فراوانی کرده است اما نسبت به فیلم «یک سطر از واقعیت» که مضمون سالمی دارد، بی مهری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: قرار است بعد از جشنواره فیلم فجر «یک سطر واقعیت» با سرگروهی سینما آفریقا اکران شود و خوشحالم این فیلم در سرگروه خوبی اکران می شود اما با وجود آنکه حوزه هنری برخی فیلم ها را تحریم کرد اما «یک سطر واقعیت» نه به موضوع خیانت می پردازد نه ممیزی داشته است و مشکل دیگری و باید عنوان کنم تحریم «یک سطر واقعیت» در حوزه هنری خصمانه بود.

به گفته کارگردان فیلم «یک سطر واقعیت» حوزه هنری نسبت به اکران فیلم های «کلاه قرمزی و بچه ننه» و «گشت ارشاد» علاقه مند بود؛ مشکل اصلی وضعیت اکران فیلم ها با اصلاح ساختار مدیریتی حوزه هنری حل می شود، من هنوز هم خودم را از افراد حوزه هنری می دانم اما جزو اولین افرادی بودم که در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به تصمیم و رفتار حوزه هنری اعتراض کردم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: حوزه هنری نگاه سودجویانه نسبت به اکران فیلم ها دارد.من اطلاع دارم که حوزه هنری برای اکران فیلم «گشت ارشاد» سرودست شکاند؛متاسفانه ریشه تمام مسائل حوزه هنری مربوط به یک نامه ناحقی است که توسط جمعی از هنرمندان نوشته شده و حجت الاسلام خاموشی در جریان این نامه و جزئیات آن است.

وزیریان در پایان سخنان خود تصریح کرد: دوشنبه هفته جاری این فیلم در فرهنگسرای فردوس اکران می شود و درآن جمع نیز از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس برای دیدن و نظر دادن در خصوص فیلم نیز دعوت به عمل آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار