یک عضو کمیسیون تلفیق در گفت و گو با پانا:

تصویب برنامه ششم به مجلس دهم می رسد/بودجه تا پایان فروردین بسته می شود

یک عضو کمیسیون تلفیق گفت: در صورتی که برای بررسی لایحه بودجه پیشنهادات زیادی نباشد، می توانیم تا پایان فروردین آن را به اتمام برسانیم و در اردیبهشت وارد بررسی برنامه ششم شویم.

کد مطلب: ۴۶۳۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل جلیلی در خصوص زمان آغاز برر برنامه ششم توسعه به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: بررسی احکام در مجلس نهم شروع می شود اما این احتمال که در همین مجلس به اتمام برسد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که برای بررسی لایحه بودجه پیشنهادات زیادی نباشد، می توان تا پایان فروردین آن را به اتمام رساند و در اردیبهشت وارد بررسی برنامه ششم شد.

جلیلی با بیان دلایل برای رای نیاوردن لایحه دائمی شدن احکام برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس شورای نیز گفت: با توجه به اینکه احکام ارائه شده قبلا تصویب شده بود و ما در حکم قانون برنامه پنجم آنها را داشتیم؛ و همچنین در انتهای بودجه سال 95، همچنان بودجه 95 مبتنی بر اساس برنامه پنجم توسعه پیش خواهد رفت تا برنامه ششم به تصویب برسد، دو فوریت دائمی شدن به تصویب نمایندگان نرسید.

او تاکید کرد: به محض آنکه برنامه ششم به تصویب رسید، مبنای ادامه بودجه 95 خواهد شد.

وی یاداور شد: این احکام قالب دو فوریتی را نیاز نداشت. این احکام دائمی خواهد شد اما احتمالا در سال آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت و به مجلس دهم منتقل خواهد شد و به صحن خواهد آمد؛ مگر آنکه پیشنهاداتی وجود داشته باشد که بخواهد به کمیسیون برگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار