شهردار منطقه ۴ تبریز خبر داد:

کلنگ زنی هتل 5 ستاره پارک بزرگ تبریز دراواخر سال جاری

خبرگزاری پانا: شهردار منطقه 4 تبریز از کلنگ زنی هتل 5 ستاره پارک بزرگ تبریز با مشارکت سرمایه گذاری ترک در اواخر سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۴۶۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،یعقوب انصاری، شهردار منطقه 4 تبریز در جمع خبرنگاران از افتتاح 17 طرح عمرانی، فرهنگی، ورزشی در دهه فجر خبر داد و افزود: این پروژها با اعتباری بالغ بر120 میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: احداث پل ماشین رو در داخل پارک بزرگ به منظور تسهیل در امر تردد وسایل نقلیه و همچنین مرتفع ساختن مشکل آبگرفتگی رودخانه هنگام جاری شدن سیلاب ، مکانیزه نمودن آبیاری پارک بزرگ و میدان آذربایجان، مسیرگشایی شهید خرمدل و شهید رفیعی، قرائت خانه بهار واقع در پارک بهار، قرائت خانه قدس و مسیر گشایی خیابان 18 متری شهید رفیعی از مهمترین پروژه ها ی مورد بهره برداری در این ایام هستند.

انصاری با اشاره به این که پارک بزرگ تبریز با 770 هکتار مساحت از بزرگترین پروژه های شهرداریمنطقه 4می باشد گفت:تا کنون 350هکتار از مساحت این پارک تملک شده که فقط 30 هکتار آن در سال 91 تملک گردیده است.

شهردار منطقه 4 اظهار داشت: پارک بزرگدر صورت تکمیل و بهره برداری ریه تنفسی شهر تبریز بوده و همچنین یکی از مناطق جذب توریستان داخلی و خارجیدر آینده خواهد بود .

وی ادامه داد: ساماندهی بستر آجی چای از بند کسایی تادهانه بند جدید شهید مدنی در داخل پارک بزرگ در سه ماهه اول آینده افتتاح خواهد شد

انصاری ازکلنگ زنی هتل 5 ستاره در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در اواخر سال 91 خبر داد و افزود: این پروژه از جمله طرح های پیش بینی شده در فاز یک پارک بزرگ است که به صورت مشارکتی با سرمایه گذاری ترک احداث خواهد شد.

وی گفت: سایت بحران مجهز به باند فرود بالگردبا امکانات اولیه جهت اسکان موقت در شریط بحران از دیگر امکانات پیش بینی شده در مجموعه این پارک می باشد.

شهردار منطقه 4 از افتتاح بند آبی در داخل پارک بزرگ خبر داد و افزود:بند آبی باکابرد تفریحی و توریستی دارای 46هکتار مساحت است.

وی در ادامه از اجرای طرح های مشارکتی با سازمان جهاد کشاورزی برای احداث پایانه گل وگیاهان زینتی و طرح مشارکتی با تعاونی مهندسان شیلات در خصوص پرورش و فروش ماهیان زینتی و احداث آکواریوم در داخل مجموعه پارک بزرگ خبر داد و گفت:پارک آبی با رویکرد تفریحی و رفاهی از دیگر طرح های قابل اجرا در این مجموعه می باشد.

انصاری در پایان با بیان این که 43درصد از بافت فرسوده شهر تبریز در حوزه شهرداری منطقه 4 واقع است گفت: مسیر گشایی در این حوزه و تخفیف عوارضات و اعطای وام به افراد علاقمند به نوسازی ساختمان باعث شده که شهرداری منطقه ،4 مقام اول صدور پروانه ساختمانی دربین مناطق ده گانه را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار