دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیش ازیک هزارمیلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: این دانشگاه بیش از یک هزار میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد که این موضوع فلج کننده سیستم این دانشگاه است.

کد مطلب: ۴۵۶۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " علیرضا بیگلری" در جمع خبرنگاران افزود: نپرداختن مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سوی بیمه هابرای این دانشگاه مشکل ساز شده است .

وی یادآورشد: بیمه هزینه را از افراد تحت پوشش خود دریافت کرده و این افراد نیز خدمات درمانی مورد نیاز را از بیمارستان ها دریافت کرده اند و بیش از یک سال است که برگه دریافت خدمات درمانی به بیمه ارسال شده اما تاکنون دانشگاه مطالبات را دریافت نکرده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: تحول در نظام ارائه خدمات سلامت، ارتقای سواد سلامت مردم، اجرای سیاست های سلامت محور از طریق همکاری های بین بخشی «آموزش و پرورش، صدا و سیما و شهرداری ها» راهبردهای حوزه بهداشت کشور محسوب می شود .

بیگلری ادامه داد: در این حوزه تعمیر فضاها، مراکز و خانه های بهداشت انجام، نیروهایی که در تقویت نظام بهداشتی موثر بودند، به کارگیری و فعالیت های قابل توجهی در حوزه بهداشت انجام شده است .

وی اظهارکرد: سال گذشته در سطح استان زنجان 22 خانه بهداشت ساخته و پایان محرومیت روستاها در این حوزه اعلام شد و 42 بهورز تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار گرفته بودند که جایگزین نیروهای بازنشسته شدند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: تجهیز و تعمیر 100 درصدی مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و پانسیون های پزشکان انجام و در سطح روستاها نیز خدمات دهان و دندان در نظام شبکه ادغام شده بود .

بیگلری افزود: برنامه های مهمی که طی امسال انجام شد و در دست اجراست، تکمیل پوشش مردم در شهرها با فراگیر شدن شبکه مراقبت های بهداشتی اولیه است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روستاها در مقوله بهداشت اقدامات بسیار خوبی انجام شده بود، ولی در سطح شهرها مشکلاتی داشتیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: برای ارتقای امید به زندگی، حفظ و ارتقای شاخص های بهداشتی، افزایش رضایت مردم، بهبود کیفیت خدمات، تضمین عدالت در سلامت و پوشش کامل سلامت در سطح شهرها نیز 19 پایگاه بهداشتی به بهره برداری رسید .

بیگری از بهره برداری هشت مرکز سلامت جدید در 10 بهمن امسال در سطح استان زنجان خبرداد و افزود: از این تعداد مراکز سه مرکز در زنجان، دو مرکز ابهر، یک مرکز خرمدره و دو مرکز دیگر نیز در خدابنده قرار دارد که با افتتاح این مراکز پوشش جمعیت شهری این استان کامل خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 32 مرکز جامع سلامت در استان زنجان فعال است که 615 هزار نفر از جمعیت شهرهای این استان را در شهرهای بیش از 20 هزار نفر تحت پوشش دارند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: 13 مرکز جامع سلامت نیز جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر را پوشش می دهند .

بیگلری اظهارکرد: 45 مرکز جامع سلامت در این استان وجود دارد و تجهیزات 39 مرکز برای آماده به خدمت شدن استاندارد شده اند و در 36 مرکز نیز تعمیرات انجام شده است .

وی افزود: مرکز جامع شماره شش زنجان، شماره پنج ابهر، دو و سه خدابنده و دو و چهار خرمدره به صورت نمادین هم زمان با 16 استان دیگر بهره برداری خواهد شد .

بیگلری یادآورشد: در حوزه درمان 9 پایگاه اورژانس آماده بهره برداری در دهه فجر است که بخشی از آمبولانس های جدید تحویل گرفته شده و بخش دیگری نیز در دست تحویل است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار