در گفت وگو با پانا مطرح شد؛

تغییرشرایط دریافت عیدی و پاداش کارگران قراردادی در اصلاحیه قانون کار

خبرگزاری پانا : عضو سابق شورای عالی کار با انتقاد از اصلاحیه قانون کار که در حال مراحل بررسی درمجلس است ،گفت : بسیاری از اصلاحیه های سابق انجام شده بر قانون کار اجرایی نشده و اجرای قوانین از اصلاح نقایص کنونی مهمتر است .

کد مطلب: ۴۵۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

سلیم بهرامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره لایحه اصلاح قانون کار، اظهار کرد: تغییر نیاز روزقوانین کشور است، اما تغییرات قوانین نیازمند اجرایی شدن است .


عضو سابق شورای عالی کار، با اشاره به اصلاح ماده 7 قانون کار بیان کرد: بسیاری از قوانین کشور پشتوانه اجرایی ندارند و اگر چه اصلاحاتی در گذشته در ماده 7 قانون کار اصلاح شد اما بسیاری از مواد آن جنبه اجرایی به خود نگرفته است .


بهرامی عنوان کرد: بر اساس ماده 7 قانون کار حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.


وی افزود: براساس این ماده کارفرمایان موظفند به کارگران با قرارداد موقت به نسبت مدت کارکرد مزایای قانونی پایان کار به ماخذ هر سال یک ماه آخرین مزد پرداخت کنند.


عضو سابق شورای عالی کار بیان کرد: اگر چه مخالفتی با تغییر و بهبود قوانین وجود ندارد اما درشرایطی که قوانین اصلاح شده اجرایی نمی شوند ،نیازی به اصلاح قانون وجود ندارد .


بهرامی خاطرنشان کرد: مطابق ماده 7 قانون كار فعلی اگر یک کارگر قراردادی در یک کارگاه فقط یک ماه، یک هفته، یک روز و یا حتی یک ساعت کار کرده باشد از کارفرما عیدی و پاداش طلبکار خواهد بود که این ماده در اصلاحیه اخیر قانون کار تغییر یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار