مدیرعامل توزیع نیروی برق استان اردبیل خبرداد:

راه‌اندازی سامانه انرژی خورشیدی سه فاز در چهار شهرستان استان اردبیل

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: سامانه انرژی خورشیدی سه فاز (فتوولتائیک) در چهار شهرستان این استان نصب و راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۴۵۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا علیزاده در گفت وگو با خبرنگار پانا ،تصریح کرد: سامانه‌های فتوولتائیك از نوع متصل به شبکه بوده و ۵۰ کیلووات آن شامل یک سامانه ۲۵ کیلوواتی، یک سامانه ۱۰ کیلوواتی و سه سامانه پنج کیلوواتی است.

وی افزود: این سامانه به‌صورت سه فاز در مدیریت‌های برق شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، گرمی و مشگین شهر نصب شده است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان گفت:پنج سامانه یک کیلوواتی نیز به‌صورت سیستم یک‌فاز برای مشترکین با تعرفه خانگی و تجاری در شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر نصب و راه‌اندازی شده است.

علیزاده متذکر شد: اساس كار این سامانه‌ها بدین شكل است كه قسمتی از برق مصرفی مشترك توسط سیستم انرژی خورشیدی تأمین و در صورت نیاز مابقی مصرف از شبكه سراسری برق یا کنتور مشترک دریافت می‌شود.

وی با تأکید به حمایت شرکت توزیع برق از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های انرژی خورشیدی به‌منظور تأمین برق مصرفی ادامه داد: استفاده از سامانه هزینه‌های مصرف‌کننده را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان به ارائه تسهیلات برای متقاضیان خبر داد و افزود: نیمی از هزینه‌های نصب به‌صورت تسهیلات بلاعوض دولتی به متقاضی پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار