اجرای طرح آمایش سرزمین برای توسعه زیست‌فناوری در کشور

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای طرح آمایش سرزمین برای توسعه زیست فناوری در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۴۵۱۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصطفی قانعی با اعلام این خبر کرد: برای توسعه زیست فناوری در کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این کار را بر اساس طرح آمایش سرزمین انجام دهیم.

وی افزود: طرح آمایش سرزمین به این معنی است که توسعه زیست فناوری را بر اساس شرایط اقلیمی و توانمندی‌های هر منطقه انجام دهیم.

قانعی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی در کشور در هر منطقه‌ای متفاوت با منطقه دیگر است، تصریح کرد: اگر قصد توسعه زیست فناوری در خلیج‌فارس را داریم، باید برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس نیاز و توانایی‌های آن منطقه یعنی زیست فناوری دریا مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی و اقتصادی در کرمان و یزد باید بر اساس زیست‌فناوری معدن در نظر گرفته شود و در منطقه شمال کشور بر اساس زیست‌فناوری کشاورزی تعیین شود، اگر چنین کاری انجام شود از هدر رفت منابع مالی، انسانی و محیط زیست نیز جلوگیری می‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی با اشاره به زیرساخت‌های هر منطقه از کشور، گفت: طرح آمایش سرزمین بر اساس زیرساخت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه و اقلیمی از کشور در ستاد توسعه زیست فناوری در حال طراحی است.

وی در پایان اظهار کرد: این طرح تا یک سال دیگر آماده خواهد شد و تمام برنامه‌های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از آن به بعد بر اساس همین طرح اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار