شالیکاران آستارایی برای افزایش حاصلخیزی خاک اقدام به شخم زمستانی کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا از کشاورزان خواست برای افزایش حاصلخیزی خاک تا پایان فصل زمستان نسبت به شخم اراضی شالیزاری خود اقدام کنند.

کد مطلب: ۴۵۱۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ، ایرج شیارکار گفت: شخم زنی در فصل سرد سال باعث آمادگی خاک برای کشت شده و به بهره مندی از نزولات جوی و استفاده بهینه از آبهای سطحی کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه شخم زمستانه در 480 هکتار از شالیزارهای آستارا تاکنون انجام شده است ، ادامه داد: افزایش حاصلخیزی خاک ، صرفه جویی در میزان مصرف آب و کاهش جمعیت برخی از آفات برنج و غنی سازی خاک از مزایای شخم زمستانه مزارع برنج است.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین از اوایل سال جاری برخی از کشاورزان آستارایی نسبت به دریافت کود شیمیایی مورد نیاز کشت خود اقدام کرده اند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی تا 20 دی ماه 210 تن کود شیمیایی در بین کشاورزان شهرستان آستارا توزیع شده است.
وی اظهار کرد: کشاورزانی که تاکنون نسبت به دریافت کود شیمیایی اقدام نکرده اند، می توانند پس از دریافت حواله کود نسبت به خرید از مراکز خدمات جهاد کشاورزی واقع در شهر لوندویل و دهستان ویرمونی اقدام کنند.
وی افزود: اغلب کودهای شیمیایی در شهرستان آستارا برای کشت برنج به عنوان مهمترین محصول منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی آستارا کودهای شیمیایی خریداری شده از نوع ازته ، فسفاته و پتاسه است.
شهرستان آستارا دارای سه هزار و 200 هکتار شالیزار است ، امسال 14 هزار و 500 تن شلتوک از مزارع آستارا برداشت و با تبدیل شلتوک به برنج سفید هفت هزار و 500 تن برنج در آستارا تولید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار