70 هزار مدرسه کشور از شبکه ملی رشد بهره نمی برند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون بالغ بر 70 هزار مدرسه از شبکه ملی مدارس (رشد) بی بهره هستند.

کد مطلب: ۴۵۰۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار مدرسه به این شبکه متصل هستند، افزود: شبکه رشد بیشترین بازدیدکننده را در بین شبکه های فارسی زبان آموزشی دارد و قرار است به بنیاد ملی رشد تبدیل شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر به دنبال عدالت آموزشی هستیم، باید امکان دسترسی به اینترنت و فضای مجازی برای همه مدارس به این شبکه فراهم شود.
محمدیان یکی از نیازهای آینده کشور را بازی های رایانه ای و الکترونیکی ذکر کرد و گفت: در این زمینه حتی نتوانسته ایم پنج درصد تولیدات را به خود اختصاص دهیم که امید است با سرمایه گذاری در شبکه رشد، این امکانات فراهم شود.
وی افزود: بنیاد رشد یک شبکه آموزشی، اجتماعی و بازی های رایانه ای در آینده خواهد بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد پورتال و سایت امروز معنا ندارد و قابل رقابت نیست گفت: اگر می خواهیم با دنیا رقابت کنیم باید حداقل نصف گوگل سرمایه گذاری کنیم.
محمدیان با بیان اینکه امروز توسعه مشارکتی نه از باب اقتصادی بلکه از جنبه فرهنگی و اجتماعی یک ضرورت است افزود: نگاه کردن به توسعه با دیدگاه اقتصادی از ارزش آن موضوع می کاهد.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش در امر توسعه مشارکت موفق نبوده و دلیل آن این است که درخواست های مشارکت در زمان هایی بحران مدار و اقتصاد مدار بوده است.
محمدیان با بیان اینکه توسعه مشارکت در آموزش و پرورش باید بر مبنای فرهنگ مداری و تربیت مداری باشد افزود: در سایر فعالیت های این نهاد باید این امر بر نگاه اقتصادی اولویت داشته باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: شاید کسانی در آموزش پرورش باشند که یک ایده خوب ارائه دهند و اگر آن را به ریال تبدیل کنیم از ارزش میلیاردی یک کمک مادی بالاتر باشد زیرا می تواند یک تغییر و جهش ایجاد کند بنابراین باید این نوع کارها را توسعه داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به هوشمندسازی مدارس گفت: در هنگام ورود تکنولوژی به کشور ، سریع و بدون حساب و کتاب شیفته آن می شویم و بعدا به آسیب ها و مضرات آن فکر می کنیم.
وی افزود: وقتی آسیب می بینیم تازه درصدد رفع آن چاره جویی هستیم زیرا نخست به فرهنگ استفاده از آن توجه نکرده در نتیجه مشکلات و آسیب ها گربیانگیر ما می شود.
محمدیان گفت: باید در هوشمندسازی مدارس از مشارکت اولیای دانش آموزان بهره گرفت زیرا تکنولوژی در جامعه و مدارس وارد شده اما هنوز فرهنگ و محتوای درستی در این زمینه وجود ندارد.
وی نبود فرهنگ سازی مناسب در فضای فناوری، نبود آموزش منابع انسانی، نداشتن پژوهش های آینده نگر و نبود تضمین حقوق مالکیت فکری چهار ضعف اساسی در حوزه تکنولوژی بیان کرد و گفت: این نقاط ضعف در بدنه جامعه و آموزش و پرورش مشکلاتی را ایجاد کرده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین با اشاره به اینکه تبلت دانش آموزی نیز به عنوان یک ابزار موثر در حوزه فناوری محسوب می شود افزود: تاریخ مصرف این ابزار نیز گذشته و اکنون به جای تبلت دانش آموزی به دنبال رمزینه نگاری و پیاده سازی سیستم کدینگ هستیم.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدیان با اشاره به لزوم افزایش مهارت دانش آموزان در حوزه فناوری گفت: تا پیش از این درس مبانی رایانه در سال سوم دبیرستان ارائه می شد اما تصمیم بر این شد که امسال این درس در سال ششم و سال آینده در سال پنجم یا چهارم دبستان ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار