رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس در گفت و گو با پانا:

30درصد انتخابات الکترونیکی برگزارمی شود/لایحه جامع انتخابات ارائه شود

رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در انتخابات اسفند ماه سال جاری 30 درصد انتخابات مانند دوره قبلی و با کمی اصلاح به صورت الکترونیکی برگزار می شود، تاکید کرد: دولت لایحه جامع انتخابات را ارائه دهد تا یک بار برای همیشه کار تمام شود.

کد مطلب: ۴۴۸۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

امیر خجسته در خصوص بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که روز گذشته مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت به خبرنگار پارلمانی پانا، گفت: در این دوره یک سوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این امر طبق همان قانونی که در دور قبل اعمال و بخشی از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد، ٰ‌اجرا می شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور و شورای نگهبان هماهنگی ها را انجام می دهند و مسئولیت با وزارت کشور و شورای نگهبان است.

خجسته اضافه کرد: ما یک سری قوانین را پیش بینی و با شورای نگهبان هماهنگ کرده بودیم. اما‌ به دلیل آن که برخی نمایندگان نگران بودند که اگر این طرح به شورای نگهبان برود و برگردد فرصت برای اصلاح وجود نداردٰ، ‌پیشنهاد به حذف آن دادند.

او تاکید کرد: پیشنهاد ما این بود که دولت لایحه جامع انتخابات را بیاورد تا یک بار برای همیشه کار تمام شود.

رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراها در خصوص نحوه انجام رای گیری الکترونیکی، گفت: مردم با کارت ملی خود مراجعه کنند و طبق روال گذشته سیستم مربوطه وجود دارد.

خجسته با بیان این که حدود 60 تا 70 میلیارد تومان برای این مساله هزینه شده است، تصریح کرد: قطعا انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود، اما برخی برداشتشان این بود که رای گیری الکترونیکی به طور کامل برداشته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار