برگزاری نشست مشترک مسئولین و مربیان راهنما سازمان دانش آموزی استان یزد

گردهمایی مسئولین سازمان دانش آموزی و مربیان راهنمای سراسر استان در سالن کنفرانس پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۴۴۴۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از یزد، در این جلسه که به منظور بررسی عملکرد سازمان های دانش آموزی شهرستان و مناطق در سه ماهه اول سال تحصیلی و نیز بررسی برنامه های پیش روی سازمان دانش آموزی تشکیل شد، مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به قرار گرفتن سازمان در دوران طلایی خود در حال حاضر، گفت: دولت تدبیر و امید با تقویت فعالیت ها در سازمان دانش آموزی به دنبال فعال نمودن و مسئولیت پذیرتر کردن دانش آموزان است.

حسینعلی ملانوری افزود: تربیت اجتماعی دانش آموز، مهمترین اولویت در سازمان دانش آموزی است و هدف مربیان و مسئولین سازمان این است که دانش آموزان با حضور در فعالیت های این سازمان به گونه ای رشد و پرورش یابند که در بزرگسالی با مهارت های حل مساله آشنا باشند و از آستانه تحمل بالایی برخوردار گردند.

وی ادامه داد تجربه نشان داده واگذاری امور اجتماعی به دانش آموزان و هدایت و راهنمایی آنان، باعث افزایش خلاقیت ها و نوآوری می شود و بنابراین باید در مدارس نقش صفر تا صد را به دانش آموزان محول کرد و مانند یک مربی فوتبال تنها آنها را از بیرون بازی هدایت نمود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان به انتخابات 7 اسفند سال جاری نیز اشاره ای نمود و با برشمردن دستاوردهای ملموس و غیرملموس نظام جمهوری اسلامی از مسئولین و مربیان راهنما خواست تا با ایجاد امیدآفرینی در سطح مدارس و بین قشر بزرگ فرهنگی و دانش آموز با تبلیغات رسانه های دشمن برای ایجاد روحیه یاس در جامعه مقابله کنند و با فراهم نمودن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات، اقتدار نظام را به همگان یادآوری نمایند.

ملانوری باری دیگر با اشاره به نگاه متوازن به ساحت های شش گانه تربیت در آموزش و پرورش دانش آموزان گفت: افراطی گری و خشونت ناشی از تربیت تک ساحتی و یک بعدی است. وی افزود ایجاد گروه هایی مانند داعش نمونه بارز و نتیجه این تربیت یک بعدی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس محصول جوان باوری حضرت امام خمینی (ره) بودند، ابراز امیدواری کرد عوامل مدرسه به عنوان راهبران تربیتی و آموزشی دانش آموزان را باور کرده و برای فکر و ایده آنان ارزش گذاری کنند.

مدیر سازمان دانش اموزی استان با اشاره به پرسش مهر ریاست محترم جمهور نیز از مسئولین و مربیان راهنمای سازمان های دانش آموزی سراسر استان خواست تا با دعوت از کارشناسان منطقی و متعادل در برگزاری کرسی های آزاداندیشی در سطح مدارس تفکرات دانش آموزان را به سوی عقلانیت، منطق و سعه صدر به پیش برند.

بررسی موضوع توزیع شیر در مدارس استان، پایگاه های تغذیه سالم، اعزام دانش آموزان به عتبات عالیات، تشکیل مجمع خیرین دانش آموز در سطح شهرستان و مناطق، اجرای طرح خبرنگاران تشکیلات و برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس دانش آموزی از مواردی بود که توسط کارشناسان سازمان دانش آموزی استان در این نشست توجیه و تبیین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار