روسیه به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه

ساعتی پیش یکی از منابع خبری نزدیک به دولت روسیه که نمی‌خواست نامش فاش شود، عنوان کرد که نخست وزیر روسیه پس از سرنگونی جنگنده Su-24 توسط نیروی هوایی ترکیه در آسمان سوریه، به دنبال وضع تحریم‌های جدیدی علیه آنکاراست.

کد مطلب: ۴۴۲۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری پانا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حکم اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه آنکارا را امضا کرده. این حکم در پاسخ به سرنگونی هواپیمای Su-24 نیروی هوایی روسیه در آسمان سوریه است. در این تحریم که از اول ژانویه 2016 اجرا می‌شود، چند بند قانونی علیه شهروندان و دولت ترکیه وضع شده است.

بر اساس این حکم، کارفرمایان روسی ممنوعیت به کارگیری شهروندان ترک را خواهند داشت، واردات مواد غذایی در چند دسته از ترکیه ممنوع خواهد شد و پروازهای چارتری رفت و برگشت بین دو کشور قطع می‌شود.

آرکادی دِوورکوویچ، معاون نخست وزیر روسیه ساعتی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیا-24 خبر داد: اقدامات بیشتری هم علیه ترکیه در دستور کار داریم که به زودی به رسانه‌ها اعلام خواهد شد، اما نخست وزیر پیش از این در جلسات کابینه روسیه، تحریم‌ها را ابلاغ کرد . اما با وجود این اتفاقات دولت روسیه ماموریتی برای خود تعیین نکرده تا کاملا به همکاری با ترکیه خاتمه دهد.

ارتباط دو دولت روسیه و روسیه پس از سرنگونی جنگنده Su-24 که نیروی هوایی ترکیه در آن نقش داشت، به تیرگی کشیده شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این در کنفرانسی خبری این اقدام ترکیه را "خنجر زدن از پشت" دانسته بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار