عبدالسلام کریمی استاد دانشگاه و پژوهشگر دینی:

کردستان مظهر عشق و عاشقی نسبت به ائمه اطهار است

عبدالسلام کریمی استاد دانشگاه و پژوهشگر دینی گفت : عشق به اهل بیت علیهم السلام و امام حسین (ع) در خون و رگ و در ظاهر و باطن و اعتقادات اهل سنت موج می زند .

کد مطلب: ۴۳۶۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،در مراسم شب شعرعاشورایی که با حضوراستاد کلامی زنجانی از شاعران برجسته آیینی کشور و تعدادی از شاعران اهل سنت و تشیع استان در سنندج برگزار شد ماموستا عبدالسلام کریمی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر برجسته مسائل دینی ضمن اعلام این موضوع گفت : سخن از عظمت واقعه عاشورا در حد توان و گفتار من حقیر نیست ولی به قول شاعر « آب دریا را گر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید» عشق و علاقه مردم کردستان واهل سنت به طور عموم به پیامبر و ائمه اطهار خصوصا حضرت حسین بن علی (ع) منشاء قرآنی دارد .

وی در توضیح این موضوع گفت: آیات زیادی وجود دارد در خصوص دوستی اهل بیت حضرت رسول از جمله که می فرماید: (ای پیامبر) بگو من ، در ازای آن (رسالتم) از شما مزدی جز محبت به نزدیکانم نمی خواهم.

این عالم اهل سنت افزود: این دوست داشتن و محبت اهل بیت خواست خداوند است و جزئی از ایمان ماست بنابراین کسی که محبت اهل بیت را در دلش نداشته باشد و به آن باور نداشته باشد ایمانش کامل نیست .

کریمی افزود : اگر ما معنی مؤدت را صرفا و در معنی لغوی آن محبت نیز درنظر بگیریم دوست داشتن اهل بیت بر مسلمانان واجب شرعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار