مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل :

نیاز مدارس اردبیل در تعریف رشته‌های دانشگاهی ملاک قرار می‌گیرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: برای اولین بار قرار است رشته‌های تحصیلی برخی مراکز دانشگاهی این استان متناسب با نیاز آموزشی مدارس تعریف شود.

کد مطلب: ۴۳۵۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل ، صابر سپهری با تاکید به ضرورت همسان سازی رشته‌های دانشگاهی با وضعیت اقبال عمومی دانش آموزان به رشته‌های مختلف و در عین حال نیاز بازار کار، تصریح کرد: ما جلسات مشترکی با دو دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز فنی و حرفه ای رازی داشتیم تا این تناسب سازی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: این جلسات با سایر مراکز آموزش عالی نیز تداوم خواهد داشت و در واقع به دنبال این هستیم که بین خروجی مدرسه و ورودی دانشگاه تناسب ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بی توجهی به این اصل را از جمله دلایل بروز مشکل در بازار کار طی سال های گذشته دانست و تاکید کرد: انتظار می رود دانشگاه با نگاهی به تراکم دانش آموز در رشته‌های تحصیلی مختلف، اقدام به ایجاد رشته خاص کند.

سپهری به ضرورت بومی سازی رشته‌های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: غفلت از نیاز بازار کار باید متوقف شود و با پیش بینی اشتغال دانش آموز نسبت به ایجاد رشته اقدام شود.

وی با اشاره به اجرای برخی برنامه ها از جمله رونق برخی رشته‌های فنی و حرفه ای در هنرستان ها، ادامه داد: به عنوان مثال رشته طلاسازی را فعال کردیم و به حدی در بازار طلافروشان نیاز احساس می‌شود که برای دانش آموز قبل از اخذ دیپلم اشتغال فراهم است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه اقبال اغلب دانش آموزان به رشته‌های تجربی آفتی در آموزش‌وپرورش استان شده است، تاکید کرد: اینکه همه می خواهند پزشک شوند دیدگاه صحیحی نیست و خانواده ها باید بدانند که در تعداد ظرفیت پزشکی نیز محدودیت هایی وجود دارد.

سپهری توجه به رشته‌های مهارتی و تمرکز برای رونق آن را از برنامه های آموزش‌وپرورش دانست و اضافه کرد: ایجاد و توسعه یک رشته باید با نگاهی به وضع بازار کار و اشتغال آینده دانش آموز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار