دانش‌آموزان مدارس استثنایی زنجان با اعضای شورای شهر دیدار کردند

در این مراسم برخی از اعضای شورای شهر و مسئولین آموزش و پرورش استثنایی اقدام به تشریح برنامه های صورت گرفته در حوزه کودکان استثنایی کرده و از دانش آموزان حاضر در مراسم تجلیل نمودند.

کد مطلب: ۴۳۵۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، در این مراسم که با حضور رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، مربیان و خانواده های این دانش آموزان برگزار شد ، سعید امیدی رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ضمن گرامی داشت 12 آذر ماه سالروز جهانی معلولان گفت: نامگذاری ایام مختلف در طول سال متناسب با اقشار مختلف جامعه معلولان نشانگر توجه بیش از پیش مسؤلان به این جامعه می باشد .

وی افزود: قوانینی مانند اصل 29 قانون اساسی که در کشور وجود دارند در حمایت از این جامعه بوده و تحقق این امر مستلزم همکاری تمامی دستگاه های اجرای است .

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه مدیریت شهری در بحث مناسب سازی معابر و اماکن گفت: توجه به این موضوع همواره مورد تأکید شورای چهارم اسلامی شهر زنجان بوده و گام های مطلوبی در این خصوص برداشته شده است .

در ادامه، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان نیز ضمن تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان در برگزاری مراسم تجلیل اظهار داشت: این اقدام حرکتی در جهت توجه مجموعه مدیریت شهری به جامعه معلولان می باشد .

سهیلا فریقی افزود: نامگذاری 12 آذر به عنوان روز جهانی معلولین بهانه ای است تا به یاد داشته باشیم بالغ بر 10 درصد جامعه متعلق به قشر معلولان بوده و افراد عادی نیز در مقابل معلولیت آسیب‌پذیر می باشند .

وی با اشاره به پوشش تحصیلی دانش آموزان معلول گفت: تحصیل افراد دارای معلولیت در گرو توسعه امور فرهنگی و پرورشی می باشد ولی توجه به موضوع توانبخشی مقدم بر پرورش و آموزش معلولان است .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور مسؤلان آموزش و پرورش استثنایی استان و خانواده های دانش آموزان معلول اظهار داشت: محدودیت افراد متوجه کل جامعه بوده و قوانین مختلفی مبنی بر اصول دین و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از معلولان تدوین گردیده است .

فخرالدین رستمی افزود: توانمند سازی معلولان با استفاده از آموزش های لازم ، وظیفه مسؤلان بوده و مجموعه مدیریت شهری نیز در اجرای آنها نقش مهمی بر عهده دارد .

رئیس کمیته مناسب سازی شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به حضور مجموعه مدیریت شهری زنجان در همایش ملی مشورتی با موضوع " نقش فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی افراد با معلولیت" افزود: در این همایش که با محوریت کمیسیون ملی یونسکو در تهران و با حضور مقامات ارشد این سازمان برگزار شد، تمامی برنامه ها و طرح های کمیته مناسب سازی شورای اسلامی شهر زنجان ارائه گردید .

پریسا شعبانی افزود: احترام به منزلت ذاتی، خود مختاری فردی شامل آزادی انتخاب و استقلال افراد، عدم تبعیض، مشارکت کامل و موثر و ورود در جامعه، احترام به تفاوتها و پذیرش افراد دارای معلولیت بعنوان بخشی از تنوع انسانی و بشریت، برابری فرصتها، دسترسی، برابری بین زن و مرد، احترام به ظرفیتهای قابل تحول کودکان دارای معلولیت و احترام به حقوق کودکان دارای معلولیت در جهت حفظ هویت خویش از اصولی هستند که کمیته مناسب سازی شهری شورای اسلامی شهر زنجان با توجه به مفاد کنوانسیون جهانی حقوق افراد داری معلولیت، خود را متعهد به پیگیری آنها می داند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار